CCOO segueix lluitant “per uns serveis socials dignes” a l’ajuntament de Barcelona i arreu del territori

AJUNTAMENT DE BARCELONA La darrera setmana de maig l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) va convocar unes formacions on s’explicaria a la plantilla el nou protocol d’allotjaments temporals d’urgència (ATU). Aquest nou model, a causa de no haver-se treballat conjuntament amb la plantilla i la seva representació, és un model poc ajustat a la realitat de les famílies que les tècniques socials atenem cada dia, i només persegueix reduir les despeses que generen els allotjaments temporals. Per aconseguir-ho ens obliga a les professionals de Serveis Socials a realitzar una intervenció fiscalitzadora del procés de la família amb relació a l’assimilació de la nova situació d’haver-se quedat sense habitatge.

Aquesta modalitat d’intervenció no s’ajusta als tempos de les famílies i posa el focus de la intervenció en les tècniques socials per resoldre allò que és un problema estructural, com és la manca d’habitatge assequible, i els requisits per accedir-hi.

Les gestions que es generen en l’aplicació d’aquest model suposen un increment del temps de gestió afegit a la càrrega actual. Cal tenir present que tota modificació de les condicions de treball (com són les càrregues de feina) han de ser negociades amb la part social, i aquesta negociació no s’ha produït. Des de CCOO considerem que no es poden augmentar els encàrrecs i els procediments dels CSS sense augmentar de manera proporcional la plantilla, a fi d’evitar una sobrecàrrega de feina de les companyes.

Per seguir llegint la noticia del que passa a l’ajuntament de Barcelona, clica AQUÍ

MOCIÓ I ASSEMBLEA PER A DENUNCIAR GREU SITUACIÓ DELS SERVEIS SOCIALS A L’HOSPITALET

En la mateixa línea, volem destacar la lluita que CCOO està portant a terme en altres molts ens locals (per exemple, la setmana passada a l’ajuntament de TERRASSA – Clica AQUÍ).

Per demà DIVENDRES 28 DE JUNY, CCOO a l’Ajuntament de l’Hospitalet del LLobregat, ha promogut una MOCIÓ AL PLE CORPORATIU i convoca UNA ASSEMBLEA per parlar de la situació insostenible dels Serveis Socials també en aquesta administració local i que, com en tots els casos, no només repercuteix negativament en la ciutadania sinó també en les persones treballadores.

De fet, tal com indica la secció sindical, “els Serveis Socials de l’ajuntament de l’Hospitalet es troben en una situació límit amb greus dificultats per complir les obligacions legals i atendre de forma eficient a la ciutadania“.

Troba les notes informatives anteriors prement AQUÍ

Afilia’t ara! Cliqueu aquí

Som, de nou, PRIMER sindicat a les Administracions Locals!

CCOO: 39,43% / UGT 32,43 / RESTA SINDICATS 28,01 %