Nou procés congressual que permetrà la renovació de tots els òrgans de direcció del sindicat

Com a cada 4 anys, de nou estem a les portes d’un nou procés de renovació de tots els òrgans de CCOO que culminarà a Catalunya en el 13è Congrès de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya.

ATENCIÓ: la conferència del Sector de l’Administració Local tindrà lloc el 30 de gener de 2025

El Consell Nacional de CCOO de Catalunya ha donat llum verda en el Consell Nacional del 3 d’octubre a la ponència que es portarà a debat en el pròxim procés congressual del sindicat. Aquest document constitueix un full de ruta clau que marcarà els principals reptes que CCOO haurà d’afrontar durant el quadrienni 2025-2029, consolidant la seva estratègia per al futur.

La ponència aprovada no només defineix els objectius que guiaran l’acció del sindicat, sinó que també reflexiona sobre els canvis socials, laborals i econòmics als quals s’haurà de fer front en els pròxims anys.

A més d’aquesta ponència estratègica, el Consell Nacional també ha aprovat la proposta d’estatuts, que regularà la vida interna del sindicat i les seves estructures organitzatives. Aquest estatus serà un instrument fonamental per assegurar el bon funcionament de l’organització, garantint que les decisions preses siguin coherents amb els principis i objectius del sindicat.

L’aprovació tant de la ponència com dels estatus representa un pas decisiu en la preparació del període congressual, un moment clau per definir el futur de CCOO i per reafirmar el compromís del sindicat amb la defensa dels drets dels treballadors en un context canviant.

ACLARIMENT: aquest procés és ordinàri i es produeix, d’acord amb els nostres estatuts, cada 4 anys. No té res a veure amb el procés que vam tenir fa uns mesos en relació al congrés extraòrdinari de la FSC a nivell estatal, i que va donar lloc al nomenament d’una nova comissió executiva que, tal com ja estava previst, exercirà les seves funcions fins el congrés ordinari que en breu es celebrarà (dins del calendari establert).

Calendari congressual

Nivell I (seccions sindicals)
Del 4 de novembre del 2024 al 4 de gener del 2025

Nivell II
Del 22 de gener al 15 de febrer del 2025 (la conferència del Sector de l’Administració Local tindrà lloc el 30 de gener de 2025)

Nivell III (unions territorials i federacions)
Del 24 de febrer al 29 de març del 2025

Congrés de CCOO de Catalunya
9, 10 i 11 d’abril del 2025

TOTA LA INFORMACOÓ ACTUALITZADA: https://www.ccoo.cat/13congres

2020-2023: CCOO, de nou, PRIMER sindicat a les Administracions Locals!

CCOO és el primer sindicat a les Administracions Locals de Catalunya, en comptar amb el suport d’un 39% dels treballadors i treballadores que hi presten servei, davant del 33% d’UGT i 28% de la suma de tota la resta de sindicats (USO : 2,02% / CGT: 3,14% / CSC: 7,18% / CSIF: 4,65% / ALTRES: 11,01% ).

Troba les notes informatives anteriors prement AQUÍ

Afilia’t ara! Cliqueu aquí

Som, de nou, PRIMER sindicat a les Administracions Locals!

CCOO: 39,43% / UGT 32,43 / RESTA SINDICATS 28,01 %