Justificació genèrica de l’ús del crèdit horari de la representació legal de les persones treballadores

La STS de 11 de juny de 2024, recurs 472/2021 unifica criteri doctrinal en el sentit que “no constitueix lesió de la llibertat sindical que l’empresa requereixi una justificació genèrica de la finalitat a la qual s’ha aplicat el crèdit horari (assemblea, reunió, formació, congrés, etc.) .), deixant d’abonar el salari del temps que no s’ha justificat, encara que sense adoptar cap mesura sancionadora ni impedir-ne el gaudiment”.

El CEMICAL, a la seva publicació digital, analitza habitualment sentències d’interès. Al butlletí del mes de setembre, el Sr. Jorge Perez, comenta la sentència citada al paràgraf anterior.

Cal tenir en compte que, el fet que de manera genèrica es justifiqui la utilització del crèdit horari, no vol dir que es demani “permís” a l’empresari o l’administració per a realitzar la nostra tasca sindical.

De fet, la norma ja estableix que és necessari reconèixer el dret de la persona treballadora d’absentar-se de la feina sense disminució de retribucions, previ avís i justificació, per realitzar funcions sindicals o de representació del personal.

Ara, amb aquesta sentència, sabem exactament quina justificació és imprescindible: només cal indicar que, per exemple, les hores són per anar a una “assemblea, reunió, formació, congrés”, etc…

CCOO defensa l’ús correcte del crèdit horari i sanciona, tal com assenyala els nostres estatuts, la utilització per altres activitats no sindicals. No obstant això, cal estat atents a que, ni les empreses ni les administracions utilitzin aquesta sentència per anar més enllà d’una justificació, insistim, GENÈRICA intentant condicionar la nostra acció sindical.

Cliqueu aquí per a llegir l’article de CEMICAL

2020-2023: CCOO, de nou, PRIMER sindicat a les Administracions Locals!

CCOO és el primer sindicat a les Administracions Locals de Catalunya, en comptar amb el suport d’un 39% dels treballadors i treballadores que hi presten servei, davant del 33% d’UGT i 28% de la suma de tota la resta de sindicats (USO : 2,02% / CGT: 3,14% / CSC: 7,18% / CSIF: 4,65% / ALTRES: 11,01% ).

Troba les notes informatives anteriors prement AQUÍ

Afilia’t ara! Cliqueu aquí

Som, de nou, PRIMER sindicat a les Administracions Locals!

CCOO: 39,43% / UGT 32,43 / RESTA SINDICATS 28,01 %