CCOO anem a l’ofensiva. Més drets, més i millors serveis públics!

Volem més i millors serveis públics. Per això, cal que els treballadors i treballadores de les administracions públiques continuin millorants les seves condicions de treball per assolir un veritable “administració dels segle XXI”.

Recordeu quins temes s’han treballat als darrers mesos i haurien de ser assolit pròximament?

1.L’aprovació de la Llei de Funció Pública per a l’Administració General de l’Estat

Per què, a l’Administració Local ens importa què passa amb aquesta llei? Cal tenir en compte que, mentre no s’aprovi llei de Funció Pública Catalana, la regulació estatal que estableix les condicions de treball pel personal de l’AGE té caràcter supletori pels ens locals. Per tant, a manca de norma autonòmica o altra que sigui directa, allò que s’acordi pel personal funcionari de  l’AGE és d’aplicació al de l’administració local.

L’aprovació parlamentària de la llei de l’AGE va quedar suspesa per a la convocatòria de les Eleccions Generals del 23 de juliol de 2023. Ja existia un acord amb els sindicats i només calia aprovar-la al parlament. Recordeu que mentrestant, es va aprovar el RD 20/2023, que ha generat molt soroll, dubtes i conflicte respecte a la seva aplicació al personal de les administracions locals (cliqueu AQUÍ).

Com hem indicat, ara ja hi ha voluntat política d’aprovar la Llei de manera integra. Això seria una molt bona noticia per a les administracions locals a Catalunya, si no fos que, el nou redactat de la Llei, aprovat recentment al Consell de Ministres i publicat al Butlletí de les Corts Generals el passat 26 de juliol de 2024, HA ELIMINAT (respecte a l’anterior projecte de llei) la disposició final quarta sobre la seva aplicació subsidiària a l’Administració Local.

Des del sindicat, ja ens hem activat per a parlar amb els grups parlamentaris per a que a la fase de tramitació de la llei, s’inclogui de nou la disposició final quarta.

2. L’aprovació de la Llei de Funció Pública de Catalunya

Com ja us vam informar, la convocatòria de les eleccions autonòmiques, va suposar la suspensió de la negociació de la llei que havia desenvolupar el TREBEP a Catalunya.

Disposar d’una Llei de Funció Pública pròpia va ser i és un tema prioritari per a CCOO ja que és una norma imprescindible per assolir drets recollits al TREBEP condicionats a un desenvolupament autonòmic pendent des del 2007 i per evitar que no es produeixin “buits” legals com fins ara  (cliqueu AQUÍ per a més informació).

Cal que el nou govern de Catalunya culmini el procés de negociació suspès per aprovar quan abans millor la nostra llei pròpia.

3. Increments salarials pendents

Us recordem que al mes de juny passat, el Consell de Ministres va aprovar la pujada salarial recollida a l’Acord Marc per a una Administració del segle XXI, signat per CCOO, UGT i el Govern d’Espanya.

Aquesta pujada salarial del 2,5% per a les empleades i els empleats públics per al 2024 té caràcter retroactiu des del gener d’aquest any i que s’ha de fer efectiva de la següent manera:

• De manera immediata, els ens locals han d’articular els mecanismes oportuns, per a fer efectiu el 2 % d’increment retroactiu des de gener de 2024 a tots els conceptes retributius.
  • Un 0,5% addicional, retroactiu des de gener de 2024, associat a l’Increment de Preus al Consum Acumulat (2022-2024) i que es farà efectiu, si no hi han novetats, a partir del gener de 2025 (cobrant llavors retroactivament des de gener de 2024).

Cal exigir a cada administració, i a tot el Sector Públic, que es compleixi amb el calendari d’increments.

4. Jubilació parcial del personal funcionari

No hi ha novetats en relació a aquesta tema. Com ja us hem dit en moltes ocasions, aquesta és una negociació molt complicada ja que comporta, entre altres coses, la modificació d’altres normes, per exemple relacionades amb la Seguretat Social. Tal com se’ns informa, el procés és positiu i només queda tancar l’acord definitiu una vegada resolt la part legal abans esmentada.

5. Acabar amb l’abús de la temporalitat

Cal seguir lluitant per acabar amb l’abús de temporalitat: el 31 de desembre d’enguany han d’estar acabats tots els processos d’estabilització, de totes aquelles places que compleixen amb els requisits que estableix la Llei 20/2021. S’ha de rebaixar la temporalitat al menys al 8%.

En aquest sentit, l’estratègia del sindicat està aconseguint bons resultats, i per tant, cal persistir en que els procesos d’estabilització segueixin endavant (cliqueu aquí).

5. Altres temes importants

Cal que es compleixi íntegrament l’Acord per una administració del segle XXI !  Les Eleccions Generals del 23 de juliol 2023 van suposar la paralització de les negociacions i grups de treball relacionats amb aquest acord.

A més dels altres temes tractat en aquest comunicat, és importantissim assolir:

• Desenvolupament de la classificació professionals
  • Millora de l’ocupació pública i el rejoveniment de les plantilles
  • Nous drets relacionats amb el teletreball
  • 35 hores com a jornada ordinària a totes les administracions
  • Increments pels anys 2025-2027 en endavant (per tant, assolint un nou Acord Marc)
  • Recuperació immediata del salari integra de les pagues extres i dels triennis. Fixeu-vos en el requadre la diferència actual (exigim que les pagues extres s’equipari a l’import del sou com ho ha estar sempre fins a que al 2010 es van retallar https://e00-elmundo.uecdn.es/documentos/2010/05/12/medidas.pdf):

2020-2023: CCOO, de nou, PRIMER sindicat a les Administracions Locals!

CCOO és el primer sindicat a les Administracions Locals de Catalunya, en comptar amb el suport d’un 39% dels treballadors i treballadores que hi presten servei, davant del 33% d’UGT i 28% de la suma de tota la resta de sindicats (USO : 2,02% / CGT: 3,14% / CSC: 7,18% / CSIF: 4,65% / ALTRES: 11,01% ).

Troba les notes informatives anteriors prement AQUÍ

Afilia’t ara! Cliqueu aquí

Som, de nou, PRIMER sindicat a les Administracions Locals!

CCOO: 39,43% / UGT 32,43 / RESTA SINDICATS 28,01 %