DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA VERS LES DONES

-25 de novembre de 2022-

Avui 25 de novembre és el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones. Des de CCOO, com a sindicat feminista, veiem amb preocupació com les violències no minven. La violència vers les dones no està reservada a una cultura, regió o país específic ni a grups particulars de dones en la societat. La violència masclista representa, en qualsevol de les seves formes, àmbits i expressions, un greu atemptat contra els drets humans, la dignitat i la llibertat de les dones.

El rebuig social contra les violències masclistes és cada cop més fort. Tant, que la ultradreta, representant política del masclisme, s’ha vist impulsat a fer bandera de la dominació de la dona, a defensar el patriarcat i a atacar el moviment feminista.CCOO reivindica el seu lloc com a agent actiu contra tots els tipus de violència contra les
dones
. Les sindicalistes i el sindicalisme estem compromesos en contra de totes aquestes violències i estem cridats a intervenir-hi a favor de les víctimes, per la igualtat i per la justícia.

Per això, volem aprofitar aquest 25-N per reivindicar la importància que tenen els protocols de prevenció i d’actuació en matèria d’assetjament sexual i/o per raó de sexe. El concepte d’assetjament sexual es troba vinculat a la dominació masculina i al privilegi d’aquest grup al lloc de treball capitalista, perpetuat a través de la socialització del rol sexual i de la consideració de les dones com a objectes sexuals.
La Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes, ja preveu l’obligatorietat de totes les empreses, independentment de la seva dimensió, d’elaborar un protocol contra l’assetjament a la feina. A Catalunya, la Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes, també en recull l’obligatorietat. I és per aquesta raó i gràcies al treball sindical, que a la Diputació de Barcelona disposem d’aquest protocol contra l’assetjament i seguim treballant en l’elaboració del II Pla d’Igualtat. Per aconseguir, també a la Diputació de Barcelona, la igualtat real i plena independentment del sexe de cadascú.

Eliminacio Violencia Vers Les Dones

Si vols saber-ne més sobre la campanya de CCOO sobre la importància dels protocols de prevenció i d’actuació en matèria d’assetjament sexual:

#StopAssetjamentSexual

Tel