RECUPERACIÓ RETALLADA 5% PAGUES EXTRES

-4 d’octubre de 2022-

Des de Comissions Obreres, i impulsat per la nostra secció sindical a la Diputació de Barcelona, hem promogut a nivell estatal una demanda per a batallar la recuperació de les retallades del 5% a les pagues extres, que venim arrossegant des de fa més de 10 anys per culpa del RDL 8/2010.
Des de CCOO hem sigut molt crítics amb els diferents governs i corporacions, ja que ha estat assumida com una retallada permanent, i atès que el Govern Central ha aprovat un major sostre de despesa que repercutirà positivament en el pressupost de les administracions i que la situació actual inflacionista potencia encara més la pèrdua de poder adquisitiu dels funcionaris, entenem que és un bon moment per a posar sobre la mesa de negociació la recuperació d’aquesta demanda històrica que permeti compensar el greuge comparatiu que venim sofrint els treballadors públics i que en definitiva repercuteix sobre la millora i qualitat dels serveis públics que prestem al ciutadà.

INCREMENT SALARIAL EMPLEATS PÚBLICS

Des de CCOO, sindicat majoritari a la Funció Pública, hem estat reunits en seu de Mesa General de Funció Pública i hem acordat amb el govern central un paquet de mesures per millorar les condicions de treball dels funcionaris i funcionàries. Entre elles, un increment salarial acumulat del 9,50% per als propers 3 anys que ens permeti recuperar el poder adquisitiu perdut aquests darrers temps. Aquest augment es distribuirà de la següent manera:

-Un 3,5% per aquest any 2022, dels quals es farà un únic pagament a finals d’anys d’1,5% de les nostres retribucions, amb caràcter retroactiu (el 2% restant, ja ha estat implantat a les nostres nòmines a principis d’any).
Un 2,5% fix per al 2023 més un 1% variable, segons variacions de l’IPC.
Un 2% fix per al 2024 més un 0,5% variable, segons variacions de l’IPC.

Us avancem que ja hem iniciat els tràmits per a que aquesta pujada sigui d’aplicació el més aviat possible a la Diputació de Barcelona. Us mantindrem informats i informades.

Tel
Mail