PRESSUPOSTOS 2023-INCENTIU PER JUBILACIÓ ANTICIPADA

Diputació De Barcelona
-11 de novembre de 2022-

Dimecres ens vam reunir amb la corporació en una sessió informativa en la qual se’ns va presentar l’avantprojecte dels pressupostos per l’any 2023, concretament el capítol I que fa referència a la despesa del personal.

Per a CCOO era una reunió important per diversos motius. D’una banda, per corroborar l’increment retributiu del 2,5% pactat per l’any 2023 entre CCOO i UGT amb el govern central i així ha estat (a banda de l’increment ja pactat per aquest 2022 del 3,5%). D’altra banda, comprovar en quin estat es troben les partides pressupostàries dels acords que resten sense aplicació efectiva i dels quals des de CCOO venim defensant la seva aplicació, tant a nivell jurídic com en les diferents negociacions. Doncs bé, per aquest 2023:

La corporació continua mantenint la partida pressupostària per carrera professional dotada amb 3 milions d’€. Des de CCOO ho valorem positivament tot i que aquesta dinàmica es repeteix any rere any sense una efectiva aplicació. Som conscients que hores d’ara no hi ha marc normatiu per a la seva aplicació i per aquest motiu, continuem pressionant per a l’efectiva execució de l’acord.

-Respecte a l’incentiu per jubilació anticipada els pressupostos per l’any 2023, tot i la suspensió de l’acord, mantenen la partida pressupostada amb 3 milions d’€. Des de CCOO valorem positivament aquest gest de la corporació que ve donat per la pressió què en tot moment hem mantingut. Però no ens quedem aquí i des de la nostra secció sindical hem vingut defensant diverses opcions per assolir un acord que sigui similar o assimilable al de l’incentiu per jubilació anticipada. Cal recordar que aquest últim, arran de les darreres sentències del Tribunal Suprem, resta al marge de la legalitat. Per aquest motiu, hem traslladat a RH la nostra intenció de negociar aquesta partida, com pot ser amb la recuperació i increment de les aportacions als Plans de Pensions o que la DIBA contracti una assegurança de contracte social, per la qual s’estableixen unes quantitats similars a les que teníem per aquells companys i companyes que es vulguin jubilar anticipadament.

Us mantindrem informats i informades.

EL MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA A LA DERIVA

Des de la nostra secció sindical volem mostrar el nostre recolzament a la lluita dels companys i companyes del Museu Marítim de Barcelona. Què denuncien? Que d’una plantilla de 92 persones, per motius de jubilació i excedències, resta un 13% de places vacants pendent de cobertura. Aquest fet està provocant altes càrregues de treball a la resta de treballadors i treballadores que, lamentablement, està afectant a la seva salut; fins el punt que un 15% de la plantilla es troba en situació de baixa per IT.
Per aquest motiu, en defensa dels serveis públics, exhortem als agents polítics a cercar solucions per revertir aquesta situació!

Consorci Mmb Personal Ofega 150