INFORMACIÓ MGNmc. ACORDS SUSPESOS -18 maig 2022-

Secció sincidicarl de Comissions Obreres a la Diputació de Barcelona

-18 de maig de 2022-

DARRERES INFORMACIONS SINDICALS

-Incentiu jubilació anticipada. Acords suspesos.

A la darrera Mesa General de Negociació, la corporació ens va tornar a presentar una proposta d’acord, per la qual, se’ns demanava el nostre vistiplau per deixar sense efecte l’acord vigent d’incentiu per jubilació anticipada així com, també, obrir el perllongament de l’edat efectiva de treball de manera voluntària. Els sindicats presents vam rebutjar aquesta proposta i des de CCOO ens vam mostrar molt crítics amb l’actitud mostrada per la corporació que ni tant sols vol parlar de què fer amb els 3 milions d’€ de la partida pressupostada tot i les diferents propostes que, des del nostre sindicat, volem tractar amb la DIBA. I és que des de CCOO ni deixarem perdre els diners ni deixarem decaure els acords signats.
I és que aquests 3 milions d’€ s’afegeixen als més de 30 milions que la DIBA ens deu al conjunt de treballadors i treballadores. D’on surten aquests 30 milions? De les diferents partides pressupostades any rere any dels acords que tenim suspesos o no executats però que, no obstant, sí que disposen de partida pressupostària per ser aplicats, com ho són la carrera professional o la indemnització TIC per al personal que ha treballat en remot durant la pandèmia, entre d’altres. Llavors… per què no s’apliquen?
Des de CCOO estem decidits a continuar lluitant pels diners que ens pertanyen a la plantilla i per retornar la legitimitat a allò acordat. Per aquest motiu, a banda de la negociació i de la via jurídica que hem encetat, fem una crida al conjunt de tota la plantilla a les properes mobilitzacions que convocarem. Entenem que ha arribat el moment de mostrar el nostre total rebuig a la política de RH de l’actual equip de govern que durant aquest mandat està fent i desfent a la seva voluntat. Exhortem a la Sra. Núria Marín i al Sr. Carles Ruiz a que actuïn amb respecte cap a la plantilla i tinguin la valentia necessària del càrrec que ocupen a la DIBA i dels compromisos que se’n deriven del mateix.

-Retallada d’espais de treball.

Com ja hem vingut informant darrerament, des del Servei d’Edificació s’han iniciat els estudis necessaris per tal de tancar diferents centres de treball així com reduir el número de taules de treball per tal que passin a ser anònimes. És a dir, la pèrdua dels espais de treball tal i com els entenem a dia d’avui i encaminar-nos a una privatització dels nostres espais de treball. CCOO ha estat l’únic sindicat que de moment s’ha pronunciat i ho tornem a fer amb claredat: ens oposem radicalment a aquesta concepció de com han de ser els centres de treball. Tot i els eufemismes que poden utilitzar com ara “reordenació d’espais” o “racionalització dels espais i de la despesa” és una retallada més cap als nostres drets ja que suposa que els espais de treball siguin més freds i aliens a nosaltres. L’excusa és que amb el teletreball, cada cop hi ha menys ocupació dels edificis. Però tots sabem que el teletreball és voluntari, i si un dia decidim tornar tots? No tindrem taules per treballar?

-Promoció Interna i borses de treball.

A la darrera Mesa General de Negociació, com ja ho hem fet a d’altres negociacions, vam demanar una calendarització de quan s’executarà la promoció interna 2018, 2019 i 2020 que tant i tant ens pregunteu. Des de CCOO exigim la seva execució el més aviat possible ja que fa molts mesos que s’hauria d’haver executat, no podem esperar més.

ALTRES TEMES

-Acord infermeria vacances RESPIR.

La corporació ens va presentar una proposta d’acord per tal de poder garantir el servei d’infermeria a RESPIR durant els mesos de major demanda del servei (juliol-agost) que, coincideixen, amb els mesos de major demanda de vacances del personal d’infermeria. Aquest acord suposaria la modificació de l’Acord de Condicions i des de CCOO no signarem cap acord mentre no se’ns presenti les dades objectivades de com s’ha distribuït les vacances d’estiu el personal afectat i quin número de suplències són necessàries; tenint en compte que ja hi ha una borsa de mèrits d’infermeria i que, amb aquesta, es podrà donar cobertura a les suplències d’aquests mesos d’estiu.

-Mesa General Negociació específica XBM.

Des de CCOO hem fet recollida de les demandes del personal de XBM respecte diferents aspectes que afecten a les condicions de treball: horaris, fitxatges, convenis amb ajuntaments, etc. Per aquest motiu, vam tractar-ho a la Mesa de Negociació i vam acordar treballar aquests temes de manera específica. Us seguirem informant.

-Privatització Call Center ORGT.

Des de CCOO us informem que el nostre gabinet jurídic ja està estudiant l’anunci publicat al Diari Oficial de la Unió Europea (DOUE) en referència a l’externalització del servei d’informació telefònica de l’ORGT. Tot i les reunions mantingudes amb l’Organisme i haver-nos dit que es tractava només de rumors, la publicació al DOUE ha fet que ens posem en alerta. No acatarem cap més retallada dels serveis públics!