INFO PERSONAL XBM. NOVA REUNIÓ DE CCOO DIBA AMB EL VICEPRESIDENT 3er DE LA DIPUTACIÓ

04.07.2018

INFO PERSONAL XBM. NOVA REUNIÓ DE CCOO-DIBA AMB EL VICEPRESIDENT 3er,  SR. MARTÍ PUJOL I CASALS (PRESIDENT DELEGAT DE L’ ÀREA DE CULTURA, EDUCACIÓ I ESPORTS i PRESIDENT DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA I DE SEGUIMENT DE CULTURA, EDUCACIÓ I ESPORTS)

Davant la manca d’avanços respecte a les millores que fa anys reivindica el col·lectiu, CCOO vam demanar una nova trobada amb el Sr. Martí Pujol i Casals; reunió on també va tenir presència la Gerència de Biblioteques.

La nostra valoració general de la reunió és positiva, amb bona predisposició a donar solucions a alguns dels temes que els hi vam plantejar.

1. Acompanyament que ha de fer la corporació quan una treballadora ha de canviar de lloc de treball

Quan per motius de salut laboral algú ha de ser reubicat dins la corporació PER MOTIUS ATRIBUÏTS A LA FEINA, no acceptarem més renúncies ni degradacions de categoria i, encara menys, si el motiu és un assetjament en l’àmbit proper, generalment municipal, de la treballadora; així li vam explicar al Diputat i estem molt satisfetes de comptar amb la seva voluntat política de minimitzar aquests casos i de no haver de rebaixar les condicions laborals i salarials, únicament s’han de trobar solucions i encaixos legals.

Aquesta voluntat política ja ha estat traslladada a la DSRH. Caldrà fer-ne un seguiment. Tot i que reconeixem el canvi d’actitud de la Gerència en defensar el seu personal però, sobretot, la seva professionalitat, davant els ajuntaments.

• Calendari laboral i nombre de jornades/any

NOMÉS el personal XBM de Diputació treballa MÉS jornades que les 225 negociades al Calendari Laboral Anual. Cap altre col·lectiu de la Diputació de Barcelona les sobrepassa!!!

Després de la NOSTRA petició explícita d’informació d’ara fa un any en quant a horaris i nº de jornades treballades al llarg de l’any ningú continua negant aquesta realitat: el personal XBM treballa més jornades. Qualsevol pot entendre que no té les mateixes despeses, per exemple de transport, anar a treballar 225 dies que 250.

Com es compensa anar a treballar un dissabte a la Diputació? Qualsevol treballador/a d’aquesta corporació cobra el plus de dissabte, és a dir, 29,16€ però a més, se li concedeix un dia de festa (és el que permet no superar les 225 jornades anuals). Vet aquí un greuge comparatiu evident!

No ho podem acceptar i així li hem reiterat al Sr. Martí Pujol. S’ha de poder negociar com regulem això i en qualsevol cas, com compensem econòmicament al personal que treballa més de 225 jornades.

Hem de dir que tant el diputat com la gerent han mostrat bona predisposició a que això es pugui introduir com element a negociar.

Cliqueu sobre la imatge –>

• Plus de dissabtes i ajuts per menjar

D’acord amb el punt anterior, és obvi que el plus de dissabtes és absolutament insuficient. Respecte als imports assignats en concepte d’ajuts per menjar també es troben del tot desfasats, va sent hora d’actualitzar-los.

• Borsa de treball

Són moltes les consultes que rebem demanant per la data de publicació de la borsa meritada després de tants mesos de la publicació dels resultats de la prova teòrico-pràctica i la veritat és que no tenim la més mínima idea ni tampoc ningú sap donar-nos aquesta informació. Com recordareu, tot i que l’Acta de 2004 sobre criteris de borsa permetia no realitzar proves en el nostre col·lectiu, la diputació va decidir imposar-les. Ara bé, fixant-nos en el nombre d’aptes/no aptes i, no en el nivell (tot i que algunes preguntes eren del perfil de director/a de biblioteca), sinó en el contingut, redactat, la poca relació amb el contingut del temari, preguntes amb més d’una resposta correcta i, sobretot, professionals que fa anys que treballen a la XBM però han quedat fora del procés selectiu, demanem que de cara a properes borses de treball s’analitzi millor què i com es fa i sobretot quan, per minimitzar l’impacte tant en els equipaments com en les plantilles (vacances, APs i demés per poder estudiar) en les biblioteques obertes.

• Assemblees XBM al territori

Ja estem preparant dues assembles presencials per després de l’estiu per poder posar en comú l’estat d’aquestes reivindicacions i d’altres que ens vulgueu fer arribar.

El col·lectiu ha de tenir clar que per conquerir aquestes fites ens haurem d’organitzar amb l’objectiu de valorar possibles accions en cas que les millores que reclamem no es facin efectives amb celeritat. Per tant, en breu rebreu dates per a les assemblees. La nostra assistència marcarà de manera clara la nostra voluntat de lluita col·lectiva per a que tinguem unes millores condicions de treball.

Altres recordatoris generals importants:

TEMA IMPAGAMENTS PREMIS. SUPORT JURÍDIC DE CCOO AL PERSONAL DIBA :

• En quina situació et trobes? En el següent enllaç podràs saber què hauràs de fer d’acord amb la teva situació concreta.

• Si ja has presentat el recurs de reposició, quin és el següent pas?

Horari d’atenció CCOO DIBA:

CARRER MALLORCA, 244, 2on 3a

DE DILLUNS A DIVENDRES DE 8:30 A 16:30   (FORA D’AQUEST HORARI AMB CITA PRÈVIA)

Contacta’ns per telèfon 934 022 985 o correu: [email protected]

Resultado de imagen de twitter    Imagen relacionadaResultado de imagen de facebookResultado de imagen de youtubeResultado de imagen de whatsapp

Tota la informació de com afiliar-se a CCOO Catalunya i forlmulari d'alta o baxia.