INCREMENT SALARIAL 1,5%

-25 d’octubre de 2022-

Com ja us vam informar al darrer comunicat sindical, hem signat un acord amb el govern central pel qual veurem incrementades les nostres retribucions un 3,5% aquest any 2022. Com ja hem percebut un 2% durant aquest període, a la darrera Mesa General de Negociació vam abordar com cobrarem aquest 1,5% restant. A la nòmina de novembre ja tindrem aplicat l’1,5% actualitzat a més a més dels efectes retroactius des de gener fins a l’octubre de manera lineal. Amb aquesta manera d’aplicar-lo, des de CCOO entenem que és una manera més justa, tal i com ja s’ha fet en d’altres ocasions. Cal recordar que a la nòmina de novembre també tindrem la millora social ordinària.
D’altres complements, com pot ser el de productivitat, es regularitzaran amb efectes retroactius a la nòmina de gener.

CONVOCATÒRIA PROCESSOS EXTRAORDINARIS D’ESTABILITZACIÓ

Ahir es va obrir el termini de presentació de sol·licituds per les convocatòries dels processos d’estabilització de les categories professionals A1 i A2, la resta de col·lectius s’aniran obrint progressivament. Tingueu en compte que només amb una sol·licitud podreu participar, tant del concurs de mèrits com del concurs-oposició si per la primera via no assoliu la condició de funcionaris de carrera.
Davant l’allau de demandes que hem rebut aquestes darreres setmanes respecte al faig constar per haver superat diferents processos de selecció a la DIBA, us informem que des de CCOO vam realitzar la petició a RH per saber en quin estat es troben les resolucions així com de cercar maneres per donar-vos solucions: si us heu de presentar i no heu rebut encara el faig constar, afegiu a la vostra sol·licitud un document escrit per la vostra part en el qual sol·liciteu que se us tinguin en compte els processos de selecció superats o bé una captura de pantalla de
l’apartat “seguiment de sol·licituds”
on es troba iniciada la vostra petició. A més a més, us recordem que a Minerva s’ha habilitat un punt d’atenció presencial per resoldre els vostres dubtes o ajudar-vos a realitzar la sol·licitud. No obstant això, si teniu qualsevol problema o dubte, us podeu posar en contacte amb nosaltres i us ajudarem a formular la sol·licitud.

COMISSIÓ VALORACIÓ LLOCS DE TREBALL

Des de la Secció Sindical de CCOO seguim treballant a la comissió de valoració de llocs de treball que permet revisar i actualitzar factors a la vegada que, també, realitzar increments retributius dins de l’encaix legal permès.
A les darreres sessions s’ha abordat el col·lectiu de la brigada de manteniment i conservació d’Infraestructures Viàries a on s’ha acordat l’augment de jornada a 37.5h, amb caràcter voluntari i amb el consegüent augment retributiu. També hem treballat diversos llocs d’encarregats a on s’ha realitzat una actualització a l’alça del nivell de destí.
Pel que fa a la Gerència de Parcs Naturals, el col·lectiu de guarderia passarà a cobrar el factor de desplaçament, una reivindicació històrica de CCOO i que fins ara no cobraven; també s’han realitzat actualitzacions a l’alça del nivell de destí per als llocs d’encarregats de manteniment forestal, així com dels sobreguardes, aconseguint un increment retributiu més adient a les responsabilitats i funcions en el desenvolupament de les tasques.
Així mateix, a aquesta comissió, s’ha proposat la revisió de diferents col·lectius que actualment realitzen desplaçaments, com el col·lectiu de tècnics de suport municipal, tècnics de salut pública i consum, tècnics d’audiovisuals i tècnics d’arxiu, entre d’altres, per a que puguin cobrar el factor de desplaçament. A més a més, s’ha instat a la corporació a que realitzi un estudi dels diversos col·lectius que per les seves funcions realitzen desplaçaments sense cobrar aquest complement retributiu.
Properament, a aquesta comissió, seguirem tractant factors com el de condicions de treball de la resta de col·lectius que encara no han estat actualitzats així com una revisió de valoració de llocs de treball per a tota la plantilla.

QÜESTIONARI RISCOS PSICOSOCIALS

Recordeu que encara sou a temps d’emplenar el qüestionari de riscos psicosocials. Des de CCOO vam demanar una pròrroga d’una setmana per a que tots pugueu emplenar el qüestionari amb tranquil·litat. Volem agrair-vos a tots aquells que ja l’heu emplenat ja que és una eina que ens permet copsar com us trobeu al vostre lloc de feina de manera anònima. Reviseu el vostre correu on tindreu l’enllaç per a poder participar-hi. Si teniu problemes, no dubteu en posar-vos en contacte amb els nostres delegats i delegades de Prevenció i us donarem un cop de mà: [email protected]

Opinem Per Avancar 150