EN DEFENSA DELS NOSTRES ACORDS

Des de la Secció Sindical de CCOO, volem informar-vos dels esdeveniments recents que han tingut lloc en la nostra Corporació relacionats amb la NO aprovació del factor de Perillositat-Penositat.

Com sabeu, el passat dijous 18 era una data crucial per a nosaltres. La Comissió de Seguiment es va reunir per discutir els assumptes que anirien a l’Ordre del dia del Ple del mes de maig. Amb la finalitat d’exercir pressió, les 4 seccions sindicals vam acordar realitzar una tancada al vestíbul de Can Serra, a banda de la concentració ja convocada davant de la seu de la DIBA. Estàvem segurs que aquest dia era de gran importància, ja que si no s’aconseguien avenços en aquest dia, seria difícil resoldre aquests problemes abans de la pròxima legislatura. La nostra sorpresa va ser que, en l’últim moment, el sindicat UGT va renunciar a la tancada.

No obstant això i gràcies a la pressió exercida durant el tancament, vam aconseguir una reunió amb el Diputat, el sr. Carles Ruiz. A aquesta reunió es va sumar la UGT, que va manifestar que ja estaven satisfets amb l’email que el Coordinador ens va fer arribar fa dues setmanes. No obstant això, la resta de seccions sindicals vam considerar que no era suficient i vam exigir un compromís de tots els partits polítics que s’aprovaria amb caràcter immediat en el nou mandat.

Som conscients que aquest escrit és només una base de compromís però també creiem que no és possible solucionar-ho abans del dia 28. La Secció Sindical de CGT ha fet una crida a la vaga durant 3 dies amb aturades parcials. Nosaltres, des de CCOO, respectem plenament aquesta decisió però considerem que en l’escenari en el qual ens movem, a una setmana del proper mandat, utilitzar l’opció de convocar una vaga no seria prou efectiva per a aconseguir la pressió i l’objectiu desitjat. No hem d’oblidar que la vaga és una eina que podrem utilitzar al començament del nou mandat si el compromís adquirit no es compleix per dur a terme un acte de protesta més contundent. Cal recordar que suposaria un cost econòmic per a aquells treballadors i treballadores que la segueixin, en un moment que considerem no massa idoni en aquests moments.

Junts i units aconseguirem fer valer els nostres drets laborals!

Tel
Mail