DARRERES INFORMACIONS MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ

Informacio Materia Negociacio

INCREMENT SALARIAL

En la darrera sessió de la Mesa General de Negociació vam ratificar l’augment salarial previst del 2%, amb efectes retroactius a 1 de gener del 2024 i lineal a tots els conceptes de la nòmina, que serà portat al Ple de la Diputació del mes de juliol. Per tant, aquest augment serà efectiu a la nòmina del mes de setembre.

Cal recordar, a més a més, que previsiblement -i tal com estableix l’acord subscrit amb el ministeri- a finals d’anys s’incrementarà la nòmina un 0,5% més per tots els conceptes retributius i amb efectes, també, retroactius.

Sense cap mena de dubte, aquest augment salarial davant la forta crisi del sistema capitalista amb l’augment considerable dels preus, és una sortida a la crisi molt diferent a la que vam patir l’any 2008: una sortida a la crisi on el paper del sindicalisme de classe en la negociació col·lectiva ha donat els seus fruits i encadenem 3 anys consecutius de pujada salarial.

I no només ens quedem aquí: aquesta pujada salarial vindrà acompanyada d’altres mesures que ja estem negociant amb el ministeri i que van quedar recollides a l’Acord Marc per una Administració del S.XXI. Entre elles la jubilació parcial per al personal funcionari. Us recordem que aquesta petició l’hem posada sobre la taula des de CCOO, sindicat present en la negociació.

OFERTA PÚBLICA. PAMO’s 2021, 2022 i 2023

La setmana passada es va reunir la Comissió de PAMO per començar a tancar les bases que regiran aquests processos. Com era previsible aquests tres anys s’executaran tots junts i les dates que contempla Recursos Humans per a l’obertura de sol·licituds serà aproximadament durant els mesos de setembre-octubre.

Cal destacar que, ja que la llei permet incrementar el nombre de places en un 10% extra, des de CCOO s’ha demanat que aquest increment sigui de màxims i es bolqui a la promoció interna/reclassificacions tenint en compte la important quantitat de treballadors i treballadores que han pogut estabilitzar en els darrers processos d’estabilització extraordinaris.

Des de CCOO hem demanat que es tingui especialment en compte els col·lectius de guardes forestals, manteniment forestal i vies locals, i que una vegada finalitzats aquests processos d’estabilització i el consegüent abús de temporalitat, es faci any rere any una aposta seriosa per la promoció interna del personal funcionari.

FLEXIBILITAT HORÀRIA I CONCILIACIÓ. REDUCCIÓ DE JORNADA.

Des de fa algun temps des de CCOO es venen demanant solucions dels diferents col·lectius als quals no els és possible accedir a flexibilitat horària i, per tant, amb menor conciliació familiar.

Entenem que col·lectius com el de jardineria, brigades de manteniment d’edificis, i guardes forestals tenen viabilitat per a poder accedir a la flexibilitat horària per les seves tipologies de jornades, per la qual cosa CCOO ha demanat la seva implementació.

En la resta de col·lectius presencials subjectes a torns o amb jornades especials en els quals és mes difícil un encaix d’aquesta flexibilitat horària i que a més solen veure incrementades les seves jornades laborals de manera habitual, com són col·lectius assistencial i de biblioteques, CCOO presentarà a la corporació un model basat en bossa d’hores que els permeti una gestió horària amb una major conciliació de la vida familiar, així com la possibilitat si té viabilitat, d’accedir a almenys a un dia de teletreball.

També hem demanat aplicar una proposta de reducció de jornada per a empleats i empleades amb un grau de discapacitat reconeguda. Hem insistit en el fet que la reducció de jornada seria una millora substancial per als treballadors i treballadores que tenen una discapacitat reconeguda per a tot un seguit de malalties dels tipus autoimmune, fibromiàlgies, … on completar una jornada laboral se’ls fa una tasca molt feixuga. La corporació es compromet a revisar-ho sempre que la reducció de jornada vingui acompanyada per una reducció de les retribucions. Seguirem treballant en una proposta que pugui tenir encaix en els nostres acords.

COMPLEMENT PERILLOSITAT-PENOSITAT

Com bé recordareu, fa més d’un any i  mig que vam acordar amb la corporació l’actualització del complement per perillositat-penositat d’aquells col·lectius que, per raons de les seves tasques, tenen unes condicions de treball  adverses. Des de CCOO hem insistit a l’equip de govern de la necessitat de la seva aprovació i, juntament amb la resta de sindicats de la Diputació, vam pressionar amb diferents accions i mobilitzacions i després de la reunió que vam mantenir amb el Coordinador de Recursos Humans i el diputat delegat de Recursos Humans, us confirmem que aquest complement serà portat al Ple de la Diputació del mes de juliol per a la seva aprovació definitiva.

Tel
Mail