Reunió amb la Sindicatura de Greuges de Barcelona

Avui ens hem reunit amb la Síndica de Greuges per explicar la situació del conflicte de Metro on han preguntat temes com que perquè s’ha trencat l’acord de juliol. Li hem contestat que ha sigut una decisió unilateral de L’empresa. També hem explicat quin tipus d’organització hi ha a Metro. Ens pregunten quan van renovar el contracte COMSA. Li hem explicat que fa unes setmanes han renovat. S’ha sorprès que en plena negociació passi això.

Hem explicat que no és cap vaga desproporcionada i que s’estan complint plenament els mínims per part de la plantilla de Metro. Es recorda que l’única eina que tenim les treballadores és la vaga.

Volem informació de la T Mobilitat i denunciem el cost d’entregar a les empreses privades com CaixaBank que busquen solament el benefici i carregar-se el servei públic. Hi ha molta opacitat amb el tema on a una empresa pública no hauria de ser així.

Denunciem la falta de personal que fa que hi hagi una mala atenció.

La Sindicatura de Greuges ens explica que la majoria de queixes és per falta de personal a Metro i un servei dolent d’atenció on han d’anar fins a l’altra punta de la ciutat per arreglar els bitllets. La pregunta de la Síndica de Greuges és si no hi hauria d’haver més personal a les estacions. La contestació és que això posa en perill la seguretat i la qualitat d’un transport públic tant important com és el Metro. L’Empresa incompleix els acords.

La Síndica de Greuges pregunta si amb la dimissió de Mercedes Vidal canviaria la línia de l’empresa. La contestem que amb les declaracions de la Mercedes Vidal ja ha donat a entendre que no pot estar en aquest càrrec.

La Síndica pren nota de la situació i es posa a la nostra disposició. Manifestarà a l’alcaldessa les nostres reivindicacions

Finalitza la reunió.