Primer de tot, des de CCOO volem agrair al col·lectiu de les Oficines d’Habitatge la seva participació i implicació en la votació que s’ha fet.
Traslladem els resultats a tota la plantilla per actuar amb transparència.
De 72 persones censades, han votat 64.
42 persones han votat l’opció 4, és a dir, 37,5 h d’octubre a l’abril, 35 h de maig a setembre i Nadal, mantenint el complement de 36,15 h íntegre i generant 6 h a la borsa per poder-les gastar quan vulguin.
Per tant, aquesta és l’opció que traslladarem a l’Administració perquè es comenci a aplicar a partir de l’1 de gener de 2027.
Com ja hem dit en anteriors ocasions, per a aquest col·lectiu i els altres, si finalment no s’apliquen les 35 h amb torn de tarda, demanarem redistribuir les hores el dia que es fa tarda, per no haver d’estar 10 hores a l’oficina.
Avui hem fet l’assemblea amb col·lectius de l’IMSS i l’IMPD que també tenen la jornada de 36,15 h per explicar les possibles opcions a escollir.
Hem escoltat les demandes del col·lectiu i hem recollit propostes que continuarem treballant, com per exemple la manca de personal, la cobertura de baixes, les problemàtiques amb els ajuts, la mobilitat de l’equip central, els serveis de mediació i traducció, la 5a tarda dels educadors/es, els encàrrecs del SIFE, etc.
Davant les diferents peticions de millora aportades, continuarem treballant. Estenem la mà perquè les treballadores ens informin de qualsevol situació o preocupació que ens vulguin comunicar.
Se’ns ha demanat enviar el nostre informe jurídic sobre la il·legalitat de reduir el còmput de jornada anual i l’adjuntem en aquest escrit.
Treballarem amb la resta de sindicats de la Mesa General per decidir com fer el referèndum per als col·lectius que falten i us informarem.
Reunió amb Primera Tinència d’Alcaldia
El senyor tinent d’alcaldia, juntament amb altres membres de l’Administració, s’ha reunit amb nosaltres per tractar les reivindicacions dels col·lectius en vaga i el desenvolupament de l’Acord.
CCOO hem traslladat la nostra preocupació perquè no s’estigui arribant a un acord amb el Comitè d’Empresa del Consorci de Biblioteques, que deixa el personal en situació d’indefensió. Hem demanat acostar postures i que ens donin informació.
Hem posat en valor la tasca que estem fent a la Comissió de Seguiment, però hem demanat tancar temes pendents i avançar en el desenvolupament de l’Acord.
Ens han informat que els reglaments de segona activitat (GUB, SPCPEIS, Bressol), carrera professional i productivitat comandaments estan pendents d’aprovar-se al Plenari de la setmana que ve.
Demanem als grups municipals del Plenari que aprovin els reglaments i es pugui desenvolupar l’Acord. Aquestes mesures afecten milers de treballadors i treballadores municipals.
Finalment, hem exigit als representants de l’Administració que ens donin resposta ja a la reducció de tardes de la jornada de 37,5 h de juny a setembre. ANEM TARD!!
CCOO demanarem una resposta a la pròxima Comissió de Seguiment de dijous 25 de juny i us informarem.