Plenari de l’APL

El passat dia 26 d’abril l’Agrupació de Policies Locals de Catalunya va celebrar un plenari de tots els delegats i delegades de l’agrupació en la Sala 11 de la seu de CCOO en Via Laietana.

Durant aquest plenari, el seu coordinador Alberto Rubio, va exposar tots els temes que s’han portat a terme durant aquesta legislatura, les complicacions que han tingut amb les empreses de formació, tant amb l’antiga empresa ESSPOL com amb l’actual ÓRBITA GIRONINA, i que al final, per intentar donar-li una solució definitiva, optaran per oferir els cursos directament des de la nostra empresa FUNDACIÓ PACO PUERTO.

També es van parlar d’altres temes importants com la comunicació a les nostres afiliades i afiliats, el procés d’estabilitat dels policies locals, de com s’ha portat a terme i dels problemes que has sorgit per poder-los portar a terme, La proposta feta per l’APL per fer una nova Llei de Policies Locals de Catalunya, amb tots els problemes sorgits, sobretot, per la situació política de Catalunya que fa impossible que s’asseguin a parlar del tema.

Així mateix es va comentar l’acord amb el bufet d’advocats Fajula, per tal de donar servei a la petició de les nostres afiliades i afiliats per tenir l’assistència jurídica i se’ls cobreixin les demandes penals, que puguin tenir, tant en l’exercici de les seves funcions sindicals com en qualsevol problema que puguin tenir en les seves actuacions policials.

D’altra banda, el Coordinador de l’APL, va explicar els problemes que han sorgit per l’absorció de l’empresa d’assegurances Atlantis, que fins ara era l’empresa d’assegurances principal de CCOO, per part de l’empresa AXA. Que donat que l’empresa AXA no ofereix l’assegurança per pèrdues pecuniàries, que abans oferia Atlantis, han tingut que fer un acord perquè aquesta assegurança de pèrdues pecuniàries sigui oferta per l’empresa ARAG.

També van parlar del que queda per fer en l’APL, del futur de la Policia en Catalunya i dels problemes que han de venir.

Durant la jornada van poder gaudir de l’exposició del tema la Intel·ligència Artificial i el seu impacte en les policies locals, a càrrec de la nostra companya Montse Guardià, membre de l’agrupació i psicòloga sanitària especialitzada en organització laboral i estudiant del màster de Direcció i Gestió de Recursos Humans, que ens va ensenyar la realitat que, en breu, veurem tant en l’organització com el la resolució de conflictes i delictes.

I per últim, vam poder parlar dels problemes que estan sorgint en l’aplicació del Decret 1449/2018, que estableix el coeficient reductor de l’edat de jubilació en favor dels policies locals al servei de les entitats que integren l’administració local, o el que habitualment denominem, la jubilació anticipada del policies locals, que, degut als criteris d’aplicació de la Seguretat Social, estan portant una sèrie de problemes que estan deixant a alguns companys i companyes sense la possibilitat de gaudir d’una jubilació tal i com els pertocaria.

En definitiva, un plenari ple de continguts que va servir per encoratjar-nos a continuar treballant en aquest sentit.