SORTIDES: ACOMPANYAMENTS I COLÒNIES

ACORD AMB L’ENTITAT

La Secció Sindical de CCOO mitjançant el comitè i l’entitat han arribat a un acord referent a aquest tema; Hem detectat i descrit les diferents situacions que es poden donar i quina és la cobertura de les hores que els treballadors i les treballadores de l’entitat treballen per sobre del seu horari.

1er. Remunerat amb millora contractual
Aquest supòsit es dóna quan el centre demana un pressupost a l’entitat per a cobrir la sortida amb monitors/es acompanyants. És un acord entre l’escola i SSE. Les sortides es pagaran com a millores (cotitza la millora). Per a les colònies es farà una ampliació de jornada i es remunerarà segons el conveni (plus de disponibilitat inclòs). Tenim totes les cobertures contractuals i de responsabilitat davant tercers coberts.
Des del comitè i CCOO volem manifestar que aquesta és l’actuació correcta. L’escola sempre hauria de demanar un pressupost a l’entitat (sigui quina sigui) arribant a un acord amb la mateixa, a banda de fer-ho amb el treballador/a.
2on. Voluntari / compensatori
Les hores que es fan de més es recuperaran de tal forma que no es faran més hores setmanals totals que les que es tenen per contracte. No té retribució econòmica. La recuperació es pot fer la mateixa setmana o acumular hores per a fer-les servir quan es necessitin. És un pacte treballador-direcció del centre escolar.
Es basa en la potestat que tenen les empreses, d’ençà l’entrada en vigor de la reforma laboral 2012, de distribuir irregularment fins el 10% de la jornada. Des del comitè i des de CCOO entenem que no és la millor opció donat que aquest pacte s’hauria de vehicular amb l’entitat.

3er. Pacte directe amb l’escola
En aquests casos, l’entitat no és informada de la sortida/colònies.
No hi ha cobertura de cap mena per part de SSE.
Des del comitè i des de CCOO posem de manifest que en cap cas és l’opció correcta. No hi ha cobertura legal de cap mena.