Qui som?

Que és una Secció Sindical?

La secció sindical és l’agrupació del conjunt de persones afiliades a CCOO dins de l’empresa, unides per defensar de manera organitzada les nostres condicions de treball.

És, per tant, l’organisme de base i l’expressió mateixa del sindicat a l’empresa. La secció sindical té, doncs, una doble naturalesa:

• és la forma més descentralitzada d’una organització sindical
  • i, al mateix temps, n’és part integrant.

Les seccions sindicals de CCOO funcionen de manera democràtica i amb la màxima transparència.

En aquest punt, cal aclarir que al nostre sistema de relacions laborals l’organització i l’acció col·lectiva dels treballadors i treballadores a l’empresa s’articula a través d’un doble sistema de representació:

• la representació unitària (comitè d’empresa), també anomenada representació legal de les persones treballadores o RLT.
  • la representació sindical (seccions sindicals i delegats i delegades sindicals)

1200px Marcelino Camacho001

“Ni nos domaron, ni nos doblaron, ni nos van a domesticar.”

Marcelino Camacho 1918 – 2010

Alicia Ruiz Ortega

Secretaria General

Nascuda a Barcelona al desembre del 1974, dona, mare de dos joves i feminista.

La meva afiliació, a CCOO va ser a l’any 1997 per convicció i perquè al meu sistema familiar el sindicalisme a tingut sempre un pes molt important que en va fer entendre la importància de l’organització de les treballadores i tenir la informació necesaria pot arribar a canviar la vida de la clase obrera .

Vaig començar a treballar a Fundesplai a l’any 2006 com a educadora infantil i a l’any 2013 començo a participar com a delegada sindical al comité d’empresa en aquell moment serveis de l’esplai.

Com a presidenta del comité d’empresa ara serà el segon mandat i com a secretaria general de la secció sindical vaig ser escollida a l’any 2021.

El sindicalisme m’ha ajudat a fer possible moltes de les inquietuds que tenia des de molt jove, la justicia social i poder defensar i lluitar pels drets de les treballadores, poder ajudar i participar per aconseguir una societat igualitària davant de les injustícies.

Formo part de la comissió d’igualtat a fundesplai amb l’objectiu de poder donar visibilitat i eines a un sector com el nostre completament feminitzat  on ens trobem encara que tenim molt que continuar lluitant per tal d’avançar amb unes condicions dignes.

“El Feminisme es una forma de viure individualment i de lluitar col·lectivament.”  Simone De Beauvoir

Eloi Ruiz-Olalla Fontanals

Secretari d’Acció Sindical

Sóc un Educador Infantil treballador de Fundesplai que crec que en la defensa dels drets de la classe treballadora.

Per això i entenent que els sindicats (a través dels comitès d’empresa i les seccions sindicals) és l’única eina per fer-ho vaig decidir fer un pas endavant el 2017 i presentar-me a la candidatura de CCOO per defensar els drets de totes les persones que treballen a Fundesplai.

Amb el temps he anat formant-me dins del sindicat per ampliar coneixements i assumir responsabilitats quan ha fet falta.

Cristòfol Ortolà Ortolà

Secretari d’Organització

Nascut a Barcelona a l’abril de 1972. Company i pare de dues criatures. Amb el cor i el cap a l’esquerra. Educador Social de formació. Lector de Ciència Ficció. Amant de la música de Queen i J.S. Bach (per dir dos de diferents). Aficionat a la fotografia mooolt amateur i Cuiner de caps de setmana,……

He desenvolupat tota la meva vida professional dins del món de l’educació en el lleure.

Soc afiliat a CCOO des de 2005 i des de 2007 he exercit diverses responsabilitats a la Federació d’Educació de CCOO, fins al 2016 que vaig començar a treballar a la Fundació Catalana de l’Esplai, on durant aproximadament més de cinc anys he estat assumint tasques a diferents departaments , Programes escolars, Suport a les NEE i finalment Recursos Humans on vaig assumir la responsabilitat de Desenvolupament i Selecció.

Al març de 2022 vaig decidir tornar a allò que més m’ha omplert en la meva vida professional, la representació i l’organització de les persones treballadores per tal de defensar els nostres drets de manera col·lectiva, doncs aquesta és la manera de transformar la societat i intentar assolir un món més just i equitatiu.

Ara mateix soc delegat del Comitè d’Empresa de la Fundació Catalana de l’Esplai, on faig tasques de secretari del mateix, mentre que a la Secció Sindical he assumit la secretaria d’organització, amb el repte de créixer en afiliació i incrementar la presencia de CCOO a tots els espais de Fundesplai.

“Les idees i la lluita no viuen sense organització” A. Gramsci