FULL INFORME. RESUM DEL 1r. TRIMESTRE

Subrogacions:

Com cada curs, quan arriba el mes de Setembre és moment de donar la benvinguda i acompanyar a les treballadores que han estat subrogades d’altres empreses.

Per aquest motiu aquest curs hem acompanyat a les companyes noves de serveis com el Suport Educatiu o de menjadors escolars. CCOO ha estat l’únic sindicat que les ha acompanyat i ha sigut qui ha garantit que durant aquest procés de canvi, no es produïssin canvis en les condicions laborals.

Un bon exemple és una escola de Barcelona on les treballadores del menjador han vist com gràcies a la nostra intervenció es modificava la seva jornada par tal de que s’inclogués la jornada indirecta i es feia una avaluació de riscos laborals degut a que l’escola està construida amb mòduls prefabricats, fet que dificulta i molt la tasca de les companyes que hi treballen.

També hem aconseguit que en una escola Fundesplai fes marxa enrere i una formació que havia de ser obligatòria sense que es retornés el temps invertit per fer-la, passés a ser voluntària. Des de CCOO no qüestionem ni posem en dubte que una formació sigui o no sigui interessant per un equip, simplement garantim que es faci respectant el marc legal.

Un altre exemple de la nostra intervenció ha estat la que hem realitzat en algunes de les Escoles Bressol de Barcelona on les companyes de Suport Educatiu han estat a punt de perdre una millora que tenien respecte a la jornada indirecte que realitzaven. Gràcies a la intervenció de les delegades de CCOO aquesta millora no ha estat modificada tal i com es pretenia des de l’entitat.

Article 41

Un any més l’inici de curs ve marcat per la negociació de l’Article 41 que afecta a tot el personal vetllador ja que veuen modificada la seva jornada degut a que el Departament d’Educació juga a fer de “trileros” amb l’assignació d’hores a aquest col·lectiu sense tenir en compte que estan jugant amb la feina de prop de 1000 companyes (en el cas de Fundesplai).

Malgrat que en un principi semblava difícil, vam aconseguir prorrogar l’acord de l’any passat amb sorpresa final.

Com ja us vam explicar, el dia abans de que acabés el marge de temps legal per poder tancar l’acord, la USOC i la UGT van decidir que no el signarien si no hi figuraven les seves sigles en un dels punts. Aquest era una clàusula on es parla de l’acord que el 2014 va signar la Federació d’Educació de CCOO amb l’entitat i que permet que avui totes les treballadores i treballadors de l’entitat cobrin el 100% en cas de baixa per malaltia comuna.

Estaven disposats a que no hi hagués acord i deixar a prop de 1000 treballadores penjades!!!

Igualtat

25N

Aquest any l’Ajuntament de El Prat del Llobregat va convidar a la Comissió d’Igualtat de Fundesplai a participar en un acte que feien al Centre Cívic de Sant Cosme (barri on està ubicada la seu de Fundesplai) en motiu del Dia contra la violència envers les Dones. CCOO va ser l’únic sindicat present a l’acte, acompanyant a les companyes d’estructura de Fundesplai.

Protocol contra l’assetjament sexual a la feina

Durant el primer trimestre d’aquest curs la comissió d’Igualtat ha reprès la redacció del “Protocol contra l’assetjament sexual a la feina” amb l’objectiu de poder-lo tenir acabat abans d’acabar l’any.

Un cop acabat i gràcies a la gran feina realitzada per la Comissió d’Igualtat, Fundesplai tindrà elaborats un Pla d’Igualtat i un Protocol contra l’assetjament sexual a la feina que ens permetrà a totes seguir lluitant amb més força contra la discriminació de la Dona en l’àmbit laboral.

Visites a centres

Després de tot el temps on es va restringir dràsticament l’accés als centres educatius per causa de la situació de pandèmia en la que ens trobàvem el curs passat, durant l’últim trimestre es van començar a aixecar restriccions i això ens va permetre poder reprendre el contacte directe amb totes vosaltres i es per això que vam poder començar a visitar els centres de treball. Tot i això, no ha estat fins aquest primer trimestre quan hem pogut normalitzar una mica les visites i així  veure’ns les cares després de tant de temps i reprendre el contacte.

Amb algunes hem pogut concretar una data per trobar-nos però amb d’altres no ha estat possible i per això hem passat per sorpresa a veure ‘us i a deixar-vos informació.

Si encara no hem passat pel teu centre de treball i voldries que passéssim ens pots escriure a [email protected] i així podrem concretar dia i hora.

Ampliació Fundesplai

El passat 20 de Novembre vam tenir la oportunitat de poder assistir a l’acte d’inauguració de l’ampliació de la seu de Fundesplai on també es va presentar l’exposició Menja, Actua, Impacta. Des de CCOO Fundesplai celebrem l’ampliació perquè entenem que és una manera de crear nous llocs de feina o d’ampliar jornades a d’altres companyes però també volem manifestar que ens mostrarem molt vigilants ja que no permetrem que tot això afecti negativament a totes les companys tant d’estructura com d’acció directa.

Afiliació

Des de que hem començat al curs, han estat moltes les persones que han confiat amb nosaltres i han cregut que era una bona idea afiliar-se a CCOO.

Algunes ho fan per recolzar el sindicat, altres per poder tenir assessoraments del serveis jurídics gratuïts, altres per accedir a la formació que ofereix CCOO,… però el que no es pot discutir és que cada vegada som més les persones que confiem en CCOO per defensar es drets de les treballadores de Fundesplai.

Per tot això t’animem a que t’afilis a CCOO si encara no ho has fet.

Consulta la web www.afiliat.ccoo.cat i mira quina és la teva quota (segons els teus ingressos).

#AmbTuTenimLaForça