Decret 267/2016

El passat dijous 7 de juliol, es va publicar al DOGC el nou Decret 267/2016, de 5 de juliol, que regula les activitats d’educació en el lleure.
Inclou qualsevol de les activitats organitzades que es duguin a terme amb menors de 18 anys fora de l’àmbit familiar i de les competències del Departament d’Ensenyament, sigui quin sigui el moviment, l’associació, l’entitat, la institució, administració, l’empresa privada o la persona física que l’organitzi

Aquest decret va entrar en vigor l’1 de novembre del 2016. Introdueix algunes modificacions respecte el seu predecessor (el decret 137/2003):

A més de les activitats de lleure, es regulen activitats esportives, com ara casals esportius, campus, rutes esportives, etc. També, equipara el nombre de dirigents i les ràtios amb els de les activitats de lleure; tot respectant, però, les titulacions esportives.

• S’amplia l’abast del decret, incloent les activitats amb infants menors de 3 anys i n’estableix unes ràtios específiques.
  • Modifica les ràtios de nens/es per monitor/a, establint l’obligatorietat que hi hagi sempre un mínim de 2 dirigents i deixant un marge de 4 nens/es abans no sigui obligatori ampliar el nombre de monitors/es. i augmenta el nombre de persones de l’equip dirigent que ha de tenir titulació.
  • Es crearà el Registre Oficial de Professionals de l’Educació en el Lleure de Catalunya, on serà imprescindible estar inscrit de cara a acreditar el fet de disposar de la titulació necessària per comptabilitzar com a monitor/a titulat. També, hi ha un registre similar per als Professionals de l’Esport.

la Direcció General de Joventut organitza una Jornada Formativa sobre el Decret 267/2016 oberta a tot el sector, per tal d’explicar amb detall el contingut del nou Decret i resoldre els dubtes que puguin sorgir.

La jornada serà el dimecres, 16/11/2016, a les 18.00h, a la seu de la Direcció General de Joventut (c/ Calàbria, 147 08015 Barcelona)
La jornada és gratuïta però, per motius d’aforament, cal fer la inscripció
prèvia al següent enllaç http://bit.ly/JornadaNOUDecretActivitats

Podeu consultar el nou decret en aquest enllaç  goo.gl/YaYzZM