CCOO aconsegueix la inclusió de les pagues extres a l’equiparació salarial de les EBM de Sant Andreu de la Barca

Puny Petit Llapis Transparent

Avui, 28 d’abril de 2023, la Direcció General de Fundesplai i un representant del Comitè d’Empresa han traslladat a les tres direccions de les Escoles Bresssol Municipals de Sant Andreu de la Barca, l’acord segons el qual s’inclouen les pagues extres en el procediment d’equiparació salarial que fixaba el plec de condicions del concurs públic.

FETS:

• A data 1 de setembre de 2022, la Fundació Catalana de l’Esplai inicia la gestió de les 3 Escoles Bressol de Sant Andreu de la Barca (EBM el Trenet, EBM Casa Pedemonte i EBM Cavallet) .
  • Tal i com s’especificava al plec de condicions del concurs públic, l’entitat que guanyes el concurs havia d’equiparar les retribucions del personal, en els sous bases, els complements salarials i les jornades en totes les categories laborals amb independència del tipus de contracte que les vinculava amb l’empresa, adoptant com a referència el major sou brut actual de les afectades, sense tenir en compte les retribucions per antiguitat.
  • L’entitat va fer efectiva la equiparació dels salaris i CPP però va considerar que les pagues havien de quedar al marge de la equiparació per dos motius:
    • per què no es recull en l’apartat del plec de manera expressa
    • la regulació de les pagues extraordinàries establert al conveni col·lectiu aplicable (Educación infantil y centros de asistencia) determina que les pagues extraordinàries seran equivalents a l’import del salari base més l’import de complement de perfeccionament professional.
  • El comitè d’empresa trasllada a l’entitat el desacord amb aquesta situació i s’obre un procés de negociació.

ACORDS:

Totes dues parts acorden incloure les pagues extres en la equiparació de salaris i la seva aplicació retroactiva des de l’inici del servei de la següent manera

• Al maig de 2023 cobraran la part proporcional de la paga de desembre de 2022 corresponent al període entre setembre i desembre de 2022.
  • Al juny de 2023 cobraran la paga amb l’increment proporcional des de setembre de 2022 fins a juny de 2023.
Acord Sant Andreu De La Barca