ACORD ARTICLE 41

Companya,

El dimecres 15 de Setembre va acabar el termini establert per negociar l’Article 41 que permet establir, entre altres, una indemnització a totes les vetlladores que han vist modificada la seva jornada.

A continuació us expliquem com van anar les negociacions entre la comissió negociadora del Comitè d’Empresa  (CCOO,USOC i UGT) i l’entitat:

El divendres 10, després de mantenir 2 reunions entre entitat i sindicats, vam tancar un principi d’acord entre ambdues parts que permetia prorrogar l’acord vigent.

El dilluns 13, el delegat de la UGT afirma que una persona de la seva organització li ha comentat que en el punt 6 de l’acord no hi figuren les sigles del seu sindicat i demana que es modifiqui per una qüestió estètica.

Immediatament, la delegada d’USOC afirma que està d’acord amb la proposta, també vol que hi figurin les sigles del seu sindicat i proposen que s’afegeixi la frase “la UGT i la USOC han ratificat aquest acord des del 2017”.

Cal recalcar que en les dues anteriors reunions de negociació entre entitat i la comissió negociadora, ni UGT ni USOC havien mostrat la seva disconformitat amb aquest punt i els últims 4 anys han signat el text que ara no estaven disposats a firmar.

En aquest moment i tenint en comte que prèvia signatura de l’acord s’ha de fer una consulta a les treballadores per validar-lo i que quedaven 48h per finalitzar el temps legalment establert per tancar l’acord, en un exercici de responsabilitat per part de CCOO, tot i no estar d’acord amb el text afegit i sense tenir l’acceptació de l’altre part (Fundesplai), vam acceptar la proposta per poder tirar endavant la consulta tenint en comte que el text era un preacord subjecte a modificacions.

El dia següent, dimarts, per part de les delegades de CCOO no es va acceptar la modificació perquè, després d’un assessorament, ens van confirmar que no s’ajustava a legalitat i d’altra banda, l’entitat va fer saber que no acceptava la modificació del text ja que no s’ajustava a la realitat.

Quan vam fer saber la nostra posició, les altres forces sindicals van dir que no signarien cap acord que no inclogués la seva modificació. La conseqüència de que no signessin seria que l’acord, encara que el firmés CCOO no tindria validesa (UGT + USOC sumen majoria) i prop de 1000 treballadores quedarien desprotegides, no rebrien indemnització ni tindrien dret a formació, … En definitiva, l’entitat podria fer el que volgues ja que no hi hauria cap acord entre comitè i entitat.

Quan això succeeix, recordem que estàvem a menys de 24h d’acabar el període legal de negociacions, la presidenta del comitè (que és de CCOO) informa a l’entitat que s’ha de reobrir la negociació per no deixar desprotegides totes les vetlladores, ja que votin a qui votin les representem i ens sembla una falta de respecte i de professionalitat deixar tirades a prop de 1000 treballadores pel fet de que unes sigles apareixin o no en un text (com pretenen fer els altres 2 sindicats).

En l’últim moment, i no sense tensió, aconseguim consensuar un text que no falti a la veritat, que hi surti el nom dels sindicats que formen part del comitè i el més important, que beneficiï a les treballadores que pateixen any rere any modificacions de jornada. Així dons el punt número 6 de l’acord diu: “Essent coneixedor el Comitè d’Empresa (conformat per CCOO, UGT i USOC), del pacte signat (…)

Per últim, recordar-vos que si no esteu conformes amb l’acord podeu demanar la rescissió del vostre contracte i percebre una indemnització de 20 dies per any treballat. Si teniu qualsevol dubte, contacteu amb nosaltres i us assessorarem.

Mentre els altres sindicats es preocupen per si apareixen les seves sigles, nosaltres ens preocupem, defensem  i lluitem pels teus drets!!

Salut i força !!

Tot seguit podeu llegir l’acord de l’Article 41 en la seva totalitat