Reducció de tardes a la jornada de 37,5 h
CCOO hem aconseguit, per al personal amb jornada de plena dedicació de 37,5 hores en horari comú, que des del 15 de juny fins al 15 de setembre no s’hagin de fer tardes en aquest període.
Excepcionalment, aquest any, s’aplicarà de l’1 de juliol fins al 30 de setembre, perquè no arribem a temps.
També han acceptat la nostra proposta de no fer tardes del 24 de desembre a l’endemà del 6 de gener.
El còmput de jornada anual continua sent el mateix.
Per al personal de les direccions de Serveis Socials, s’està mirant la seva aplicació, perquè tenen un horari especial.
Comuniqueu-nos qualsevol incidència, perquè aclarim dubtes i/o reclamem el que faci falta.
Educació
A la Comissió de Seguiment, CCOO hem reclamat un calendari de treball que permeti abordar de manera endreçada les qüestions relacionades amb borses de treball, la mobilitat i l’oferta pública, que afecten actualment el col·lectiu de música.
Encara queda molta feina per fer en aquest àmbit. Per aquest motiu, enviarem informació més detallada al col·lectiu tan aviat com disposem de novetats.
No creiem que aquest tema es pugui resoldre abans del mes de setembre, però es continuarà treballant intensament per avançar-hi.
D’altra banda, també s’estan treballant les condicions laborals tant del personal subaltern com del personal auxiliar administratiu de les escoles, especialment arran de l’extinció de la categoria de subaltern.
CCOO hem dit i direm no a la mobilitat forçosa dels subalterns.
Des de CCOO hem dut a terme una assemblea amb el col·lectiu per informar de tot allò que coneixem fins ara, així com per recollir inquietuds i propostes que traslladarem a l’Administració.
Esperem poder tancar aquest tema durant el mes de juliol.
Hem tornat a reclamar que els permisos del personal docent s’apliquin correctament. L’Administració ens ha comunicat que, a causa de les especificitats del servei, cal negociar-ne l’aplicació a la Comissió de Seguiment. Des de CCOO hem demanat que aquesta qüestió es tracti amb caràcter urgent.
S’ha acordat començar a treballar la segona activitat de Bressol, quan s’aprovin els reglaments avui al Consell Plenari.
Pla d’absentisme (paga d’abril)
CCOO continuem insistint: aquesta paga hauria d’estar consolidada per a tot el personal. A l’acord vam aconseguir mantenir la consolidació que ja existia per al personal de Bressol, però la fita és aconseguir-ho per a tothom.
Ens han passat les dades del personal exclòs en el recompte de baixes per arribar al 6%. Les revisarem i també tenim propostes:
- No incloure-hi baixes de llarga durada ni per embaràs.
Pla de relleu
Estem revisant l’última versió i creiem que aviat es podrà aprovar.
Altres temes
Des de CCOO, hem posat sobre la taula molts temes pendents. Estem treballant intensament per tancar tot el que deriva de l’Acord de Condicions 2025-2028.
Us en destaquem alguns:
- Ja estem treballant perquè el personal d’OAC, CDIAP, SARA, PIAD, CSS, SEAIA i APC pugui fer el referèndum sobre la distribució de jornada. Us informarem detalladament quan estigui tancada la manera de fer-ho.
- Ens informen que els dies de descans que s’han de recuperar, als serveis que tenien dies de compensació —Serveis Socials, SARA, PIAD, APC i SEAIA—, es carregaran al sistema en 10 o 15 dies.
- Promoció interna del personal ASA: l’Administració reconeix que hem de treballar el tema.
- Hores de tarda que fan els/les educadors/es de CSS i SEAIA: demanem un estudi de si són necessàries i que es compensin. L’Administració, de moment, accepta que les hores que es donaven en compensació també es posin a recuperar, com a hores de conveni.
- Recuperació del 24 i 31 de desembre: demanem que es puguin recuperar amb hores d’excés i que s’inclogui el personal de l’Oficina d’Atenció de Dr. Aiguader, 36. S’ha quedat que parlarem del tema.
- Revisió de nivell al personal d’atenció diferida de la DIAC.
- Complements i horaris del Parc Mòbil.