Contra la discriminació i l’assetjament LGTBIQ+, de Iria Antuña Domínguez

PER A NINGÚ és desconegut que els discursos i delictes d’odi contra les persones del col·lectiu LGTBIQ+ han augmentat de forma molt notable en els últims temps; i el món laboral no està exempt d’aquesta realitat, existeix LGTBIQ+fòbia com en tots els àmbits de la societat.

És imprescindible crear espais de treball segurs i això és responsabilitat de les empreses i les administracions, però és responsabilitat sindical crear i donar les eines necessàries a la Representació Legal de les Persones Treballadores (RLPT) i als qui treballen per a saber exigir centres laborals lliures de qualsevol tipus de discriminació o situació d’odi. Situacions que van des de les conductes subtils relacionades amb aspectes culturals i socials, fins a les conductes directes i clarament aversivas i violentes.

No es pot tampoc obviar la necessitat urgent de sensibilitzar i formar al conjunt de la ciutadania en la necessitat d’una societat més justa i equitativa per a totes les persones, especialment dels col·lectius altament vulnerables.

El dia 17 de Maig, Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia, l’Àrea Pública de CCOO (composta per les federacions de Serveis a la Ciutadania, d’Ensenyament i de Sanitat i Sectors Sociosanitaris), va presentar el document

Protocol contra la discriminació i l’assetjament per raó d’orientació sexual, identitat de gènere, expressió de gènere, característiques sexuals i diversitat familiar en les administracions públiques i sectors públics.

Toca negociar ara amb les diferents administracions, sabent com actuar i quins passos seguir en els centres de treball de les administracions públiques i sectors públics quan es donin aquest tipus de situacions.

Iria Antuña (@iriaantu) és secretària de Dones, Polítiques d’Igualtat i Polítiques LGTBIQ de la Federació Estatal de CCOO d’Ensenyament (@feccoo).

Revista Treballadora, n. 83 (juliol de 2024).