CCOO us explica l’AENC

Hem aconseguit un increment salarial de fins al 13,57 % que hem de traslladar al teu conveni col·lectiu

L’AENC, (Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva), és un acord general al qual arriben els sindicats i les patronals a escala estatal. Entre d’altres coses acorda l’augment salarial que tant els representants dels treballadors i treballadores com els dels empresaris i empresàries es comprometen a aplicar a les meses de negociació dels convenis col·lectius.

La principal mesura de l’acord al voltant dels salaris és l’augment d’un mínim del 10,33 % (del 2023 al 2025) que podrà arribar fins al 13,57 % gràcies a un increment fix cada any i a una clàusula de revisió salarial addicional en funció de l’evolució dels preus, distribuïda de la manera següent:

• 4 % mínim + 1 % per al 2023
  • 3 % mínim + 1 % per al 2024
  • 3 % mínim + 1 % per al 2025

A banda de la millora dels salaris, l’AENC també recull altres mesures ralcionades amb:

• El període de prova, els contractes de durada determinada, els contractes fixos-discontinus, els contractes a temps parcial i, en especial, la contractació de joves i de persones en procés de requalificació.
  • La jubilació parcial i flexible.
  • La formació i la qualificació professional.
  • La incapacitat temporal derivada de contingències comunes.
  • La seguretat i la salut en el treball.
  • El teletreball.
  • La desconnexió digital.
  • La igualtat entre dones i homes.
  • Les persones amb discapacitat.
  • La diversitat i les persones LGTBI.
  • Les situacions de violència sexual i de gènere.
  • La transició tecnològica, digital i ecològica.

El secretari general Unai Sordo ha volgut sortir al pas d’algunes afirmacions que s’estan realitzant sobre el V Acord per a l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva (AENC) signat pel sindicat.

Unai Sordo advertia que

“A Espanya no s’ha donat cap reforç al paper de les mútues en el control de les baixes mèdiques per contingències comunes. És mentida, és una faula i una manipulació dels acords”.
La circumstància és aquesta qüestió segueix exactament igual que estava abans de l’acord del AENC. L’única cosa pactada sobre aquest tema amb la patronal és instar les comunitats autònomes que subscriguin acords amb les mútues per a facilitar la utilització d’aquests recursos, que són recursos la Seguretat Social, en els seus processos de rehabilitació de lesions traumatològiques de la gent. El que diem és que es posin a la disposició de les persones els recursos materials de les mútues per a poder rehabilitar-se de les seves lesions. Això no és donar poder a les mútues i el que digui el contrari està mentint”, finalitzava Unai Sordo.

Acord de funció pública.

Pots consultar l’acord de l’AENC en aquest enllaç

Baner1 Increment Salarial Aenc 2023
Baner2 Increment Salarial Aenc 2023