ILP pel 6% del PIB a educació

Des de la Federació d’Educació estem impulsant una ILP (iniciativa legislativa popular) per aconseguir que la inversió en educació s’incrementi fins a, com a mínim, el 6 % del PIB de Catalunya. Amb dades del 2020, encara ens trobem —només!— en el 3,82 %.

Ilp
L’educació pateix des de fa anys una manca de finançament que repercuteix en ràtios molt elevades i en infraestructures públiques molt precàries (males condicions tèrmiques, barracons, lavabos, biblioteques o laboratoris antiquats…). A més, encara no s’ha desplegat el decret del sistemaeducatiu inclusiu,no s’han revertit les retallades per al personal, no s’han homologat les condicions de tots els professionals de l’educació ni tampoc s’ha implementat una coeducació real. També calen més recursos per a la immersió lingüística, falta encara molta oferta pública dels 0 als 3 anys,no està garantida una oferta pública suficient i equilibrada de places de formació professional de qualitat o no tenim els recursos necessaris per a la universitat pública, entre una llarga llista d’altres mancances.

Per això, necessitem la teva ajuda i et demanem que signis aquesta ILP.
Ja tens els plecs de signatures a CCOO de la teva localitat i, perquè aquesta iniciativa tiri endavant, en caldran 50.000. Són imprescindibles per millorar la partida destinada a educació i garantir-ne, així, la qualitat, l’equitat i la inclusivitat.

Una iniciativa com aquesta només pot sortir d’un sindicat de classe com CCOO, i enfortir-nos és la millor manera de defensar l’educació.
Volem aconseguir ser el primer sindicat del sector per exigir al Departament d’Educació que ens escolti, ens reconegui i comenci a negociar de veritat per aconseguir l’educació que ens mereixem com a país, així com unes millors condicions laborals per als seus professionals.

Federació d’Educació de CCOO de Catalunya

#CCOOmpromesesAmblEducació