Primer dia de vaga del 0-3

Les reivindicacions tenen com a base la manca de reconeixement d’aquest sector, el qual es reivindica com un sector educatiu i no de guardar infants. Així, un dels crits més repetits ha estat el de “no som guarderies; som escoles!”. Justament aquest motiu és el que porta a exigir que es valorin totes les tasques de cura dels infants, les quals van més enllà de tenir-los nets, mantinguts, entretinguts o vigilats, si no que es treballa per potenciar capacitats, el seu progrés psicomotriu, afectiu, intel·lectual o social. Uns elements que cal tenir presents en la negociació del conveni que ara mateix està bloquejada.

Les treballadores demanen, doncs, que es reconeguin totes aquestes tasques, ja que segons ha declarat Yolanda Pérez, responsable del sector 0-3 a la Federació d’Educació de CCOO, “actualment tot el temps de la jornada laboral és d’atenció a l’infant, havent de dedicar temps personal per programar, fer currículums o altres tasques que exigeix l’administració”. A això se li han de sumar unes condicions econòmiques que amb prou feina superen l’SMI, motiu pel qual, i segons la Carta Social Europea, podem considerar les treballadores del sector com a treballadores pobres.

Davant d’aquesta situació greu, les treballadores exigeixen condicions laborals i econòmiques que vagin en paral·lel amb el seu treball, la seva formació i la seva responsabilitat. I és per aquest motiu que les negociacions, ara com ara, del conveni col·lectiu estan bloquejades, perquè sembla que no hi ha interès a resoldre aquesta situació que afecta un sector especialment feminitzat.

Lectura del manifest: