Jornada de les direccions de les bressols

Amb la publicació del XII conveni col·lectiu d’àmbit estatal de centres d’assistència i educació infantil de 2019, desapareix de la classificació professional i del grup professional la figura de personal directiu, passant a ser les figures de direcció, càrrecs directius temporals de duració determinada. Per tant, a partir del nou conveni, una treballadora a la qual se li encomana la tasca de direcció haurà de ser contractada per qualsevol dels altres grups professionals.

Normalment s’utilitza la categoria de mestre, ja que a part de la funció de direcció també es fan funcions dins de les aules i d’atenció directa.

Tenint en compte això, la jornada laboral de les direccions  contractades com a mestres ha de ser de 32hores setmanals.  Però que passa amb les contractacions de direccions realitzades abans de la publicació del XII conveni?  En aquell moment sí que existia el grup professional pròpiament de personal directiu, i per tant van ser contractades en aquesta categoria.

Des de CCOO defensem que la jornada d’aplicació per tot el personal directiu sigui quan sigui la seva contractació, hauria de ser de 32 hores. Per les noves contractacions perquè d’aquesta manera l’indica el Conveni Col·lectiu, i per les antigues perquè se’ls hauria d’aplicar la condició més beneficiosa.

Igualment, la Fundació Pere Tarrés  contracta a  totes les direccions de les escoles bressols amb jornada de 39 hores setmanals, sigui una contractació antiga o una contractació nova, fent una interpretació del conveni per CCOO completament errònia.

No entenem la lògica que treballant 7 hores més setmanals, la diferència salarial de direcció sigui només de 19 euros respecte la categoria de mestre, passant a cobrar proporcionalment molt menys les direccions de les bressols que el personal de l’aula contractat com a mestre.

És per aquesta raó, que des de la Secció Sindical de CCOO hem realitzat la consulta a la paritària del conveni col.lectiu estatal. Esperem que es pugui resoldre els dubtes d’interpretació. I a partir de la resposta de la paritària poder prendre les accions legals oportunes amb les treballadores afectades. Recordeu que CCOO no estem a la taula paritària del conveni, ja que no som signants de XII conveni, per considerar que no soluciona les necessitats del sector.

Qualsevol aclariment us podeu posar en contacte amb la Secció Sindical de CCOO a la Pere Tarrés.