Tres anys sense roba de treball: ni el 2019, ni al 2020, ni al 2021…

Fa 3 anys que a diversos col·lectius de l’Ajuntament (Personal neteja municipal, Jardineria, Manteniments…), no se’ls lliura la roba de treball, ni la d’hivern ni la d’estiu.

Precisament aquests col·lectius són els que durant la pandèmia han estat treballant de forma presencial sempre i fent feines que requereixen disposar de roba de treball i amb dotació suficient per canviar-se de forma diària.

Res de res, 3 anys sense cap mena de roba de treball. Hi ha serveis com Educació que han anat tirant estocs, però també s’acaben o no són suficients per garantir noves demandes de roba de treball.

Això és un greu incompliment de l’Acord de condicions/conveni. En l’àmbit pressupostari això és una partida anual, si no s’ha gastat on són els diners del 2019, 2020 i 2021?

Per una altra banda CCOO ha demanat, en reiterades ocasions, canviar el sistema de lliurament de la roba de treball i instaurar un sistema per punts (cada empleat/da pot decidir cada cop quines peces necessita). S’han d’actualitzar les dotacions que estan molt desfasades i cal establir un control de la qualitat de la roba de treball. També s’hauria d’estudiar un sistema de compra unificada per tot l’Ajuntament.

Per exemple, a Policia Municipal, hi ha personal motorista que ens comenten que els guants que els donen no protegeix del fred i que moltes vegades ha de ser el mateix empleat/da qui se’ls ha de comprar. Caldria tenir en compte també l’opinió dels treballadors i treballadores en aquests temes.

Tot i que hem presentat una proposta per escrit no hi ha forma de poder tractar el tema en una Mesa General de Negociació i poder avançar en un tema tan important i necessari per a la plantilla municipal.

Si tens problemes amb la roba de treball, fes un correu electrònic a [email protected] i ens expliques el teu cas.