El poder de canviar de canviar les coses

Període 2019-2023

Han passat quatre anys des de les darreres eleccions sindicals. Un període on han succeït moltes coses que han condicionat les relacions laborals i l’acció sindical a l’Ajuntament de Sabadell.

La millor garantia per continuar avançant. Els dos anys de pandèmia de la Covid-19, la crisi provocada per la guerra d’Ucraïna i les conseqüències, encara, del cas Mercuri, sens dubte han condicionat el dia a dia de la nostra acció sindical. Malgrat això, mai hem defugit de la nostra responsabilitat i compromís de lluitar per millorar i canviar les condicions laborals del personal municipal.

La força dels serveis públics. Defensa total i absoluta d’uns serveis públics de qualitat però amb tots els recursos necessaris per a una població de més de 200.000 habitants. Dotar de recursos i reconeixement de la tasca del personal municipal que cada dia aixeca la persiana i és la cara visible d’aquests serveis públics.

De les paraules als fets. Processos d’estabilització de l’ocupació temporal. Els acords entre els sindicats majoritaris i el govern central, ratificats en el parlament de l’Estat, ha permès a tota la representació sindical de la mesa de negociació, signar un acord amb l’Ajuntament per estabilitzar més de 300 llocs de treball de la plantilla municipal.

Amb les coses de menjar no s’hi juga. No ha estat fàcil defensar i conquerir més drets pel personal municipal quan, a vegades, hem estat els únics defensant més drets i millors condicions a les meses de negociació. A tall d’exemple 3 acords que CCOO no ha signat per considerar que són insuficients:

• Acord de no incloure en les convocatòries d’oferta pública d’ocupació, les places ocupades per persones majors de 60 anys. CCOO va proposar majors de 57 anys
  • Complement de festivitat del conveni. Canvi substancial del redactat del conveni. Calia fer una assemblea de treballadores i treballadors per decidir-ho
  • Acord del Teletreball. Un acord que és un retrocés amb el qual estableix la Llei que ho regula i a, més a més, s’ha trigat 1 any a posar-lo en marxa a l’Ajuntament.

Volem més drets, més conquestes. Encarem la negociació d’un nou conveni amb uns objectius clars: recuperació del poder adquisitiu, desenvolupament de la carrera professional per tothom, més promocions internes, procediments transparents de canvi de llocs de treball, mesures efectives de conciliació de la vida laboral i familiar i gestió transparent de les borses de treball… Sense deixar de banda els temes pendents de l’actual conveni: valoracions de llocs de treball (uns 165.000 € pendents), la carrera professional del personal d’oficis, revertir les retallades per la suspensió dels articles del conveni de manera unilateral per l’equip de govern, roba de treball, compliment de les avaluacions de riscos psicosocials…

Ara si guanyem drets. Les Comissions Obreres Nacionals de Catalunya, és un sindicat català confederat amb les Comissions Obreres de la resta de l’estat. Això ens permet tenir representació a meses on s’ha negociat, per exemple, l’acord d’increment salarial del 9,8% en 3 anys, la Llei d’estabilització personal temporal o l’avantprojecte de la nova llei de la funció pública.

Participar per canviar les coses. Per continuar avançant en drets i tenir força davant l’Ajuntament, cal una representació sindical forta i recolzada per la majoria de la plantilla municipal.

Revistasabiesv08 Page 0001
Revistasabiesv08 Page 0002