Reincorporació progressiva de forma presencial als llocs de treball de l’Ajuntament al setembre de 2021

Com ja us han anat informant les companyes i els companys de les altres seccions sindicals la setmana passada i a correcuita l’Ajuntament ens van presentar les “Instruccions per la reincorporació progressiva de forma presencial als llocs de treball de l’Ajuntament al setembre de 2021”, va ser en el marc d’un comitè de Seguretat i Salut extraordinari i on les nostres delegades i delegats de prevenció vàrem poder fer algunes correccions o aclariments al text presentat.

I tal com es diu a les instruccions “la implantació del retorn… es comenci a aplicar a partir del 13 de setembre”.

De nou veiem i patim la precipitació de com es fan les coses des de la direcció d’aquest Ajuntament, més quan és un tema que afecta tants treballadors i treballadores i tot just en aquest inici de curs escolar. No es podia haver tancat aquestes instruccions i informar als treballadors i treballadores al mes de juny, abans de marxar de vacances, i així tothom s’hauria pogut preveure la tornada de millor manera?

Ara cal que els departaments no es precipitin en aquesta tornada, que tal com es diu en el títol de les instruccions la reincorporació sigui de manera “progressiva” realment i abans caldrà que en cada departament i en cada espai de treball es tinguin en compte els criteris que en la mateixa instrucció s’estableix.

Resum criteris:

1. A partir de la segona quinzena de setembre caldrà incrementar el retorn en presencial de tots els equips que encara estiguin treballant a distància.
  2. Màxims: cal observar l’aforament màxim dels espais segons criteris de distància i ventilació. Els criteris i regles de ventilació dels espais estan per sobre dels criteris de confort tèrmic.
  3. Mínims: cal que tothom retorni a la presencialitat, de forma parcial com a mínim tres dies a la setmana o equivalent, excepte en casos acreditats de pertànyer a un col·lectiu especialment vulnerable.
  4. Excepcions: podran continuar fent feina mitjançant teletreball durant tota la seva jornada les persones que hagin estat declarades sensibles a la covid-19 i tinguin informe del servei de vigilància de la salut municipal que així ho determini, així com les dones embarassades segons prescripció mèdica.

Aquests són els criteris genèrics, però l’aplicació serà a criteri dels caps de servei, fet que podrà provocar situacions molt diverses. Per tant, cal que siguem capaços entre totes i tots de mantenir un cert equilibri entre els diferents departaments i els criteris genèrics que s’han acordat.

Per qualsevol dubte, incidència o situació no dubteu en adreçar-vos a les nostres delegades i delegat de prevenció o en aquesta secció sindical.

Delegades i delegat de prevenció de CCOO:

Àngels Núñez, Carme Peñalver, Rosa Pubill i Carles Benito