Què s’està negociant en policia i per què?

Actualment en la Mesa sectorial de Policia, que és el lloc on negocien sindicats amb la prefectura, hi ha oberta la negociació de diversos reglaments que afecten directament el present i el futur del nostre col·lectiu policial, entre ells el reglament d’accés a seccions i unitats amb diferencial econòmic i el reglament de segona activitat.

En tots dos casos els tres sindicats CCOO, UGT, i SPL-CME hem presentat formalment propostes conjuntes perquè el resultat de la negociació aconsegueixi el màxim de representativitat i sensibilitats dins de la nostra policia.

En el caso del reglamento de acceso a secciones y unidades, en CCOO nos hemos marcado prioritariamente alcanzar los siguientes objetivos:

• El reconocimiento de las especiales funciones y conocimientos especializados necesarios para desarrollar un trabajo de calidad dentro de las unidades y secciones
  • Desarrollar un conjunto de criterios objetivos con escalas claramente definidas para baremar la idoneidad de los candidatos en áreas como son: la experiencia, la formación, la antigüedad, etc.
  • Que los temarios exigidos para el desarrollo de las pruebas prácticas y teóricas de acceso sean de carácter público y se encuentren claramente acotados y definidos en las bases para que todos podamos participar en igualdad de condiciones.
  • La presencia de los sindicatos dentro durante el desarrollo de todo el proceso para aumentar los niveles de transparencia y seguir mejorándolo.
Pminforma

En definitiva aquest reglament ha de ser base sobre la qual construir uns processos d’adscripció a unitats i seccions clars, objectius i transparents per a garantir que se seleccionen als candidats més idonis i millor formats sobre la base d’uns criteris objectius

Pm