Processos Selectius Ajuntament de Sabadell (2)

Concurs Oposició per proveir 19 places de Treballadora Social/Treballador Social i 13 places d’Educadora Social/Educador Social

Ahir es va fer la primera prova del procés i es van presentar unes 200 persones. El dia 22 de gener sortiran els resultats.

Borsa de treball, amb caràcter d’urgència, per cobrir llocs de Subalterna/subaltern i Auxiliars de Servei

Un procés que comença amb polèmica

En decret de la tinenta d’alcaldessa de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Impuls Administratiu de data 20 de desembre es va publicar la designació dels membres del tribunal qualificador, i la sorpresa ha estat al trobar que com a vocal hi ha una persona que, a part de ser un comandament de l’Ajuntament, ostenta la condició de delegat sindical.

Segons la normativa de funció pública un delegat sindical no pot participar com a membre dels processos selectius a les administracions.

La Secció Sindical de CCOO així ho ha comunicat als directius de RRHH i la resposta ha estat la següent, fent referència a un criteri del Ministeri d’Administracions Públiques:

“Por lo tanto no está permitido el nombrar a un empleado para un Tribunal por ser delegado sindical, y sí nombrar a esta persona por ser empleado, independientemente de que esté afiliado a un sindicato o sea delegado sindical

Així mateix ens informen que aquesta persona ha decidit no participar en el procés.

CCOO ha derivat aquest tema al gabinet jurídic del sindicat, ja que no serveix que aquesta persona hagi decidit personalment que no seguirà en el procés, sinó que el seu nomenament, entenem, és nul de ple dret i invalida tot el procés. Així i per tal de preservar la transparència del procés s’hauria d’haver nomenat un nou tribunal qualificador i sobretot, elaborar de nou les proves i els criteris del procés selectiu.

També ho hem posat en coneixement de la bústia ètica de l’Ajuntament