Interinatge. Plans d’estabilització Ocupació temporal

El passat 2 de desembre el Ple del Congrés va aprovar el Projecte de Llei de mesures urgents per reduir la temporalitat a l’ocupació pública.

Ha estat aprovat amb 170 vots a favor, 5 en contra i 156 abstencions. Ara aquesta iniciativa està al Senat, pendent d’aprovació pel ple un cop aprovada per la comissió de Funció pública.

La norma prové del Real Decret Llei 14/2021 aprovat en el mes de juliol i el text ha estat negociat, en la Mesa General de Negociació, amb els sindicats CCOO, UGT i CSIF, amb les comunitats autònomes i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies.

TRETS MÉS RELLEVANTS DEL PROJECTE DE LLEI

Què s’estabilitza?

Les places que han estat ocupades de forma temporal i precària durant molt de temps a l’Ajuntament.

Requisit que ha de complir la plaça?

Estar ocupada de forma ininterrompuda abans de l’1 de gener de 2016 o abans de l’1 de gener de 2018. Poden haver-hi estat ocupades per una mateixa persona o per vàries al llarg del temps.

Per què s’estableixen dues dates?

Perquè seran processos selectius diferents, tot i que tots dos es faran amb convocatòries públiques i afecten tant a places de personal funcionari com de laboral.

Places ocupades abans de l’1 de gener de 2016

És un procés extraordinari i excepcional i es preveu que el sistema de consolidació sigui mitjançant un procés de concurs de mèrits.

Places ocupades abans de l’1 de gener de 2018

L’accés a aquestes places es realitzarà mitjançant un procés de concurs-oposició en el qual la valoració de la fase del concurs serà del 40% i l’experiència serà el factor determinant. A més a més en la norma s’estableix que els exercicis de la fase d’oposició puguin ser no eliminatoris. Les Administracions podran adaptar el temari i les proves al procés d’estabilització de cada àmbit.

Tots dos processos (concurs de mèrits i concurs-oposició) s’han de negociar amb els sindicats amb les respectives administracions.

Una plaça per programes es pot estabilitzar?

Sí, sempre que reuneixi els requisits d’haver-hi estat ocupada de forma ininterrompuda des d’algunes d’aquestes dates. La mateixa norma ja les inclou quan fa una referència expressa a què les places que s’estabilitzen inclouran les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d’organització de recursos humans, hagin estat dotades pressupostàriament i ocupades de forma temporal i ininterrompudament.

Què passa si no se supera el procés?

La norma preveu que si no se supera el procés el personal interí tindrà dret a una indemnització de 20 dies per any treballat fins a un màxim de 12 mensualitats i a incorporar-se a una borsa d’ocupació específica.

SITUACIÓ DE LES PLACES D’ESTABILITZACIÓ A L’AJUNTAMENT DE SABADELL

Ara hem d’esperar que s’aprovi la llei!

Si teniu qualsevol dubte de la vostra situació laboral us podeu posar en contacte amb nosaltres!