ITC inicia un procediment sancionador contra l’Ajuntament per la denúncia presentada per CCOO

Després d’un llarg procés de reivindicació, el 4 de juliol de 2022, la Secció Sindical de CCOO va denunciar a l’Ajuntament de Sabadell per la manca d’un Pla d’Igualtat del personal municipal. El que hi havia a l’Ajuntament feia sis anys que estava caducat i era urgent fer un de nou.

De tots els àmbits que formen part d’un Pla d’Igualtat d’empresa, només s’havia actualitzat el Protocol d’assetjament sexual i per raó de sexe el 2022.

De la resta no s’havia fet res de res. I és a partir de la denúncia feta per CCOO a Inspecció de Treball, quan l’Ajuntament es posa les piles i en data 17 de novembre de 2022 convoca la Comissió Tècnica del Pla d’Igualtat per iniciar els treballs per fer un de nou mitjançant la Diputació de Barcelona.

Itc

REGISTRE RETRIBUTIU

I és el punt del Registre retributiu en el qual els representants de l’Ajuntament ja es manifesten en contra perquè, segons interpreten, no és d’aplicació al personal municipal.

El registre retributiu està regulat al Reial Decret 902/2020. En aquesta normativa és on s’estableixen les mesures específiques per fer efectiu el dret a la igualtat de tracte i a la no discriminació entre homes i dones en matèria retributiva.

QUÈ DIU INSPECCIÓ DE TREBALL

1. Que segons la  disposició addicional quarta del RD 902/2020, aquesta normativa és d’aplicació al personal laboral de les administracions públiques:

Al personal laboral al Servicio de las administraciones públicas le resultará de aplicación lo previsto en el presente reglamento, de acuerdo con las peculiaridades establecidas en su legislación específica

1. Que en data 1 de desembre de 2022, l’Ajuntament de Sabadell no disposa, pel personal laboral, d’un Pla d’Igualtat elaborat conforme al que s’estableix legalment.

PER TOTS AQUESTS MOTIUS LA INSPECTORA, PROCEDEIX A:

Extender acta de infracción en materia laboral que supone el inicio de un procedimiento sancionador al Ayuntamiento de Sabadell

Des de CCOO consideren que aquesta mesura ha de ser per tot el personal municipal, laborals i funcionaris, atès que l’objectiu de la normativa és fer efectiu el dret a la igualtat de tracte i a la no discriminació entre homes i dones en matèria retributiva. Cal tenir en compte que a l’anterior Pla d’Igualtat ja no es va analitzar la bretxa salarial a l’empresa.

Un objectiu molt important que suposem que l’actual equip de govern, i en especial la Sra. Alcaldessa, comparteixen amb nosaltres i que estaran d’acord que s’ha de fer efectiu a l’Ajuntament de Sabadell independentment de la vinculació laboral del personal municipal.

CCOO sempre volem que les coses es resolguin per la via de la negociació col·lectiva, però quan aquesta no funciona ens veiem en l’obligació d’utilitzar la mobilització, la denúncia pública i la via jurídica en la defensa dels nostres drets. Som l’únic sindicat de l’Ajuntament que ha fet la denúncia a Inspecció de treball.

Fets i no paraules en la defensa diària dels drets del personal municipal

Elpodertot