Incompliment de la Llei de Prevenció de Riscos laborals a l’Ajuntament

ON ÉS LA PROTECCIÓ EFICAÇ EN MATÈRIA DE SEGURETAT I SALUT DEL PERSONAL MUNICIPAL?INCOMPLIMENT DE LA LLEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS A L’AJUNTAMENT

La setmana passada companyes i companys de l’edifici de la plaça Sant Roc es van trobar, d’un dia per un altre, que unes lones tapaven les finestres del lloc de treball. Sense cap mena d’avis al personal afectat i sense consultar al Servei de Prevenció, fet encara més greu, l’Ajuntament ha decidit que es tapin les finestres de diverses oficines municipals (Secretaria, Comunicació…) sense tenir en compte que hi ha personal que treballa al darrere i a sobre incomplint clarament la normativa en aspectes importants per la salut del personal municipal:

• Incompliment de les disposicions mínimes de seguretat i salut als llocs de treball respecte a la il·luminació, atès que s’ha tapat completament la finestra amb una lona que impedeix que entri la llum natural i l’artificial no és suficient
  • Incompliment de les mesures de ventilació necessàries dels llocs de treball per reduir i prevenir el risc de contagi de la COVID-19. Element molt rellevant i més ara que tornen a repuntar els casos de contagi a tot el país.

Sembla que es mantindrà el muntatge fins a la primera quinzena de gener del 2022.

CCOO ha demanat que, de forma immediata, es reubiqui el personal afectat o se’ls autoritzi a treballar a distància mentre duri aquest muntatge.

Així mateix hem elevat una queixa a la Presidenta del Comitè de Seguretat i Salut perquè no s’ha vetllat per la Seguretat i salut del personal municipal afectat, segons  l’article 14 la Llei de Prevenció de Riscos Laborals:

• Les treballadores i els treballadors tenim dret a una protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball. Aquest dret suposa l’existència d’un correlatiu deure de l’empresari de protecció davant dels riscos laborals. Aquest deure de protecció constitueix, igualment, un deure de les Administracions Públiques respecte al seu personal