Eleccions municipals, 28 de maig de 2023. Serveis extraordinaris i obligatoris per decret…

Per primer cop a l’Ajuntament i per tal de cobrir la jornada electoral del pròxim dia 28 de maig, s’ha mobilitzat per decret al personal municipal per treballar en aquesta jornada. Aquesta mesura afecta un total de 87 persones, més 32 com a suplents per si fos necessari cobrir baixes justificades del personal.

L’ajuntament al·lega que ho ha fet d’aquesta forma perquè cada cop costava més tenir personal voluntari per tot aquest operatiu. Segurament és així, però potser s’haurien d’haver plantejat que el problema no és que no hi hagi voluntaris, sinó amb quin import s’abonen i que no compensen, de cap manera, l’esforç que ha de fer el personal municipal en un dia festiu, ja que a les 7:00h o 7:30 del matí comences a treballar. Ja és un greuge pel personal que visqui a Sabadell, però el que visqui a altres municipis encara haurà de matinar més.

Tot i el descans que s’ha previst entre el tram del matí i la tarda, al final les persones afectades estaran tot el dia a disposició de l’ajuntament i si tot va bé plegaran a les 10 de la nit, però tots sabem que si hi ha problemes el tema es pot allargar fins a la mitjanit amb la problemàtica afegida de com tornes a casa si no tens cotxe o altre transport particular.

Baner Eleccions Municipals 2023 Fons Blau Scaled 1

QUÈ PASSA AMB EL DRET PER VOTAR DE LES PERSONES TREBALLADORES?

Recursos Humans han comunicat el següent:

El permís per anar a votar dins la jornada laboral no operarà en aquells casos en què les persones treballadores estiguin prestant serveis extraordinaris, atenent a que aquests serveis cal prestar-los de manera efectiva. Per tant, les persones treballadores que vulguin exercir el dret a vot hauran de fer-ho en els períodes que no estiguin prestant serveis, fora de les franges marcades com de presència obligatòria

CCOO considera que és molt greu aquest tema atès que hi ha persones que no viuen a Sabadell i si s’han de desplaçar al seu municipi no sabem si tindran temps per exercir el seu dret.

Ahir es va fer la reunió de la Comissió Paritària de Seguiment del conveni i CCOO va proposar que, atès que els serveis extraordinaris a les jornades electorals han perdut el caràcter de ser voluntaris per part del personal afectat perquè mitjançant, Decret de la Tinència d’Alcaldia,  es mobilitzen de forma obligatòria a totes aquestes persones, es retribueixin aquestes hores com a especials segons l’Acord de condicions/Conveni.

Davant d’aquesta petició el Coordinador de l’Àrea ens va dir que NO. Cap novetat quan demanem millores pel personal municipal. Ja sabem que no som prioritaris pel govern, com a mostra…

Contracte de serveis per la organització d’una arribada d’etapa de la Volta Ciclista a Catalunya a la ciutat de Sabadell per un total de 49.186,50€

Elpodertot 1400