Comunicat dels companys de la plataforma “Treballadors de Segona”

Comunicat dels companys i les companyes de Promoció Economica, SL i IAS que van repartir en el Ple muncipal del mes d’octubre.

En una situació social com l’actual, en un municipi en la que molts dels seus ciutadans han estat colpejats per la crisi, cal recordar que totes les treballadores municipals hem estat i estarem al costat de la ciutadania, donant resposta a totes les seves demandes.

img-20161028-wa0009En canvi, aquesta feina, no es veu reflectida en les condicions laborals de t otes aquestes treballadores, ja que en molts casos no són les mateixes. Hi ha treballadors/es municipals de primera i de segona. Les diferencies en el cas de PES S.L, respecte a la resta de treballadors/es municipals, són abismals.

El més greu de tot és que les discriminacions no es queden en l’àmbit salarial, és inadmissible que les condicions de conciliació de la vida laboral i familiar no siguin les mateixes per a tots/es els/les treballadors/es municipals. A l’IAS, després de diversos intents de plasmar-ho al conveni i de diverses reculades imposades, arran de les mesures decretades pel “Gobierno de España” l’any 2012, es van veure reconegudes, de facto, la majoria de les condicions socials que ja gaudien la resta de companys/es de l’Ajuntament. PES SL, sotmès al conveni d’oficines i despatxos, només ha aconseguit unes millores a través de pacte d’acords i encara espera el reconeixement d’aquests drets.

img-20161028-wa0008És per això que demanem ja l’adhesió al conveni de l’Ajuntament i la fi de totes les desigualtats entre els/les treballadores municipals.