CCOO de Catalunya presenta els comptes auditats a la Sindicatura de Comptes

CCOO de Catalunya és l’únic sindicat que presenta els comptes auditats a la Sindicatura de Comptes

La Confederació Sindical de CCOO de Catalunya ha tancat els comptes integrats del conjunt de l’organització corresponents a l’exercici del 2015. Els comptes, un cop revisats pels auditors externs independents i aprovats pel Consell Nacional, es van lliurar el dia 19 de juliol a la Sindicatura de Comptes de Catalunya. Des de l’any 2005 CCOO és l’únic sindicat que, com a prova de transparència, entrega els comptes auditats a la Sindicatura.
Els comptes anuals, la memòria econòmica i la memòria d’activitats de l’exercici 2015 i l’informe dels auditors externs es poden consultar íntegrament al web de CCOO de Catalunya.
L’exercici s’ha desenvolupat, en les seves principals magnituds, en línia amb el que s’havia previst en el pressupost integrat (PICONC15). La millora del resultat comptable respecte al previst pressupostàriament ha estat deguda a l’aplicació de provisions establertes en exercicis anteriors i que s’han pogut desdotar el 31 de desembre del 2015. L’any 2015 ha seguit marcat per la crisi econòmica, cosa que es tradueix en una tendència a la baixa dels ingressos. També s’aprecia una contenció en les despeses, fruit dels esforços fets en exercicis anteriors.
Des de l’any 2014 els comptes integrats de CCOO de Catalunya incorporen el servei jurídic del sindicat (GTJ), de manera que els comptes confederals ofereixen una informació completa i integrada sobre el conjunt de l’estructura sindical i els serveis.

comptes_2015

INGRESSOS
Els ingressos més importants corresponen a les quotes dels afiliats i afiliades, que se situen en 12.643.620 d’euros, un cop deduïdes les aportacions a organismes de CCOO d’àmbit estatal i internacionals als quals estem confederats, i suposen el 49,04% dels ingressos totals.
Els ingressos per serveis (assessorament sindical i jurídic), 4.058.020 d’euros, i d’altres de propis (negociació col·lectiva, Tribunal Laboral de Catalunya, convenis de prevenció, activitats, loteries, etc.), 954.717 d’euros, representen un 15,74% i un 3,70%, respectivament, dels ingressos totals.
Els ingressos per activitats finalistes de col·laboració social ascendiesen a 2.778.067 d’euros i representen el 10,78%. Aquests diners financen activitats sindicals relacionades amb el mandat constitucional a les organitzacions sindicals. Els ingressos per a l’execució de plans formatius s’eleven a 3.890.385 d’euros i suposen el 15,09%. Els ingressos financers, les provisions i els altres ingressos sumen 1.281.774 d’euros i equivalen al 5,65%.

DESPESES
En el capítol de despeses, les de personal representen un 57,16% del total, a les quals hem destinat 14.211.130 d’euros. Les despeses de viatges i dietes, corresponents a desplaçaments propis de l’activitat sindical, ascendeixen a 1.451.157 d’euros, el 5,84%.
Les despeses relacionades amb els nostres locals arreu de Catalunya (arrendaments, reparacions i conservacions) representen un 6,06% del total, 1.506.848 d’euros. El consum, el subministrament i els serveis (llum, aigua, calefacció, telèfons, etc.) durant l’exercici del 2015 han estat de 2.116.481 d’euros, equivalent a un 8,51% de les nostres despeses.
Les despeses per serveis professionals i altres despeses d’explotació ascendeixen a 980.978 euros. Aquesta despesa suposa un 4,31% del total. Per als serveis externs rebuts per a la formació hem gastat la quantitat de 3.297.625 d’euros, un 13,26% de les despeses.
I, finalment, el capítol d’aportacions a fundacions, amortitzacions, provisions i deteriorament de valor de les empreses del grup ha produït una despesa d’1.298.538 d’euros, equivalent al 5,22% de les despeses totals.

Jordi Llorens | Lluita Obrera. Nº 227. Juliol-setembre 2016