A l’Ajuntament hi ha més d’un 30% de precarietat laboral

Segons dades de la Plantilla de l’any 2019, entre personal funcionari i laboral, hi han 1616 places, de les quals 537 estan vacants i ocupades, majoritàriament, per personal nteri i no fix.

La Secció Sindical de CCOO ha fet un anàlisis de la Plantilla Municipal des de l’any 2015 fins a l’any 2019 (s’adjunta el fitxer adjunt de l’estudi de la plantilla 2015-2019)

En la Plantilla Municipal, període 2015-2019,  s’ha produït un increment, entre personal funcionari, laboral i eventuals, de 255 places:

• Personal funcionari: 148 places
  • Personal Laboral: 100 places
  • Personal Eventual: 7 places

S’ha de tenir en compte que l’1 de gener de 2019 es va produir la integració, a la plantilla municipal, del personal dels Organismes Autònoms: OAMA, IAS i ATSA.

Creixement per categories professionals: totes han experimentat un creixement. El  grup que més places ha incrementat ha estat el A2 i el que menys els grup d’AP:

• Grup classificació A1: 52 places més
  • Grup classificació A2: 68 places més
  • Grup classificació C1: 41 places més
  • Grup classificació AP: 20 places més

Lliure designació: les places que segons la Relació de Llocs de Treball (RLLT) s’han de proveir per lliure designació, han disminuït, ja que a l’any 2015 havien 70 llocs i al 2019 hi ha 57. Per tant es constata una tendència positiva a disminuir les places que es poden proveir per aquest sistema. La Secció Sindical de CCOO sempre ha denunciat la utilització abusiva i partidista de la lliure de designació a l’Ajuntament.

Segons la normativa legal només es podrà utilitzar aquesta forma de provisió per aquells llocs de treball d’especialitat responsabilitat i confiança i sempre amb convocatòria pública que garanteixi els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Personal Eventual: En aquest període hi ha un increment de 7 places més. Cal recordar que aquest personal té caràcter no permanent a la plantilla i només realitzen funcions expressament qualificades de confiança o assessorament especial.

Per tant, en cap cas, poden accedir a llocs de treball reservats a personal funcionari, ni tampoc exercir funcions pròpies d’aquest personal, com ara: comandar i gestionar recursos humans, econòmics i materials, gestionar pressupost dels serveis, etc.

A continuació us passem la informació de les vacants per categoria i tipus de plaça: