Més informacions després de la Mesa de Negociació del passat divendres

A la nota enviada avui per RRHH a tota la plantilla municipal, s’informa de quin és el posicionament que es fa des del Servei de Recursos Humans referent al complement de Festivitat de l’article 17.1 del conveni, però s’obliden d’explicar que la situació en la qual ens trobem no és normal, és excepcional motivada per la declaració de l’estat d’alarma per una pandèmia mundial.

Als decrets urgents de l’Alcaldessa ja s’establia les situacions en les quals estava el personal municipal: serveis essencials, teletreballant o a disposició de la organització i es feia esment a que aquest temps es considerava com a treball efectiu, res a canviat seguim en estat d’alarma, i la interpretació d’aquest article del conveni s’ha de fer en termes d’excepcionalitat.

Aquest és el mateix posicionament que van exposar a la primera reunió de la Mesa General de Negociació del divendres, 22 de maig, després de quasi 70 dies de crisi sanitària.

1. Des de la part social es va proposar el següent:
  • Que el Decret de l’alcaldessa sobre l’estat d’alarma i posteriors pròrrogues, on s’estableixen les mesures preventives, de protecció i organitzatives amb motiu del virus COVID, és el marc legal on es justifica que es puguin abonar aquests complements atès que s’equipara aquest temps en el qual el personal municipal està a disposició de l’ajuntament i/o teletreballant com a treball efectiu a tots els efectes, econòmics també. Cal recordar que les baixes per aïllament i/o per contagi de la covid-19 ja estan assimilades a efectes econòmics a un accident de treball.
  • Que la Mesa General de Negociació elevi un acord pel qual, mentre es mantingui aquesta situació d’excepcionalitat, es segueixin abonant tots els conceptes acordats a l’article 17 de l’actual Acord de condicions/conveni, no només en el festivitat efectiva.
  1. A més, a proposta d’aquesta secció sindical, i després de veure un informe signat pel Cap de Serveis Econòmics en data 5 de maig on es contempla una disminució de les despeses de personal de 400.000€, RRHH ens va informar que:

“Aquests 400.000€ formen part d’una previsió pressupostaria actual de despesa per nous programes, per reforços que no s’han fet i que no es faran durant aquests propers mesos. En tot cas és una estimació i no s’ha rebaixat el Capítol 1 i aquests diners estant i ja es veure l’evolució”

1. Al acabar la reunió aquesta secció sindical vàrem presentar una instància adreçada a RRHH demanant informació detallada d’on estaven destinats pressupostàriament aquest diners que ara es deixaren de produir. Moltes vegades, tot i que legalment aquesta figura no s’hauria d’utilitzar d’aquesta forma, hem vist pels nomenaments de treballadors i treballadores que encara que estigui lligat a un programa concret, realment les funcions són d’estructura, hi ha moltes casuístiques i ens preocupa d’on surt aquesta quantitat econòmica de retallades de despeses de personal.

En quan tinguem la informació demanada aquesta Secció sindical és compromet a fer pública aquesta informació